دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
فهرست مطالب
چکیده. 2
مقدمه : بیان وضعیت موجود. 3
تعریف مفاهیم واصطلاحات: 3
تعریف نظم و انضباط و بی انضباطی : 3
یافته های علمی: 5
علل بی انضباطی دانشآموزان. 5
تأثیر محیط عاطفی کلاس : 7
مقوله پرخاشگری در مدارس. 10
علل پرخاشگری. 11
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 12
گرد آوری شواهد1: 14
گفت وگو با پایه های دیگر در مورد نوع برخورد دانش آموزان پایه ی چهارم 15
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل. 16
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 16
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی. 17
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 22
گردآوری اطلاعات (شواهد2): 22
ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد: 24
منابع و مأخذ مورد استفاده: 25
هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.