دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 57 |
*مقاله درمورد ارزیابی ابریزش دهان*
ارزیابی آبریزش دهان
چه کسی؟ کودک و یا بزرگسال دچار فلج مغزی
چه مواردی؟ مولفه های ارزیابی آبریزش دهان
چرا؟ برای دستیابی به اطلاعات مناسب برای ارزیابی آبریزش دهان افراد
چگونه ؟ از طریق مصاحبه، مشاهده و تستهای ویدیو فلوروسکوپیک [1] (در صورت لزوم) در برخی مراکز، یک تیم کودک یا بزرگسال دارای مشکل آبریزش دهان را ارزیابی میکنند وبعد با توافق کلی دستور العمل ها وتوصیه هایی را به فرد یا مراقبین او ارائه می کنند. اعضاء تیم اصلی معمولاً شامل فرد مورد بررسی و خانواده یا مراقبین او، متخصص گوش و حلق و بینی [2]، آسیب شناسی گفتار و زبان، کار درمانگر، متخصص کودکان یا متخصص داخلی و داندانپزشک است.
مشورت با سایر متخصصان مثل نورولوژیست، ارتودنتیست، فیزیولوژیست، فیزیوتراپیست، و یا متخصصین بررسی رشد کودک [3] بسته به فرد مورد بررسی ممکن است لازم باشد.
ارزیابی تیمی امکان در نظر گرفتن همه جانبه شرایط برای تدوین و هماهنگی مناسب یک برنامه مراقبتی را فراهم می کند. برای اجرای توصیه ها، می توان منابع را شناسایی و تعیین کرد.
نقش دندانپزشکان بررسی اکلوژن و سلامت دهان و دندان فرد و ارائه توصیه هایی جهت رسیدگی به مشکلات قابل درمان می باشد. متخصص گوش و حلق و بینی بسندگی مسیر عبور هوا را بررسی و هر گونه انسداد ناشی از انحراف تیغه بینی، وجود لوزه سوم، سینوزیت یا آلرژی را درمان می کند. متخصص کودکان یا داخلی سلامت عمومی فرد و هر گونه تاثیری را که آبریزش دهان روی سلامت عمومی فرد می گذارد مورد ارزیابی قرار می دهد. کار درمانگر یا فیزیوتراپیست بررسی وضعیت بدن (پوسچر) و نشستن را انجام می دهد.
نقش آسیب شناس گفتار زبان گرفتن تاریخچه ای از مشکل فرد، ارزیابی ساختار و عملکرد مکانیزم دهانی- صورتی در کنترل دهان و بلع بزاق و نیز تعیین شرت آبریزش دهان است. علاوه بر این، آسیب شناس گفتار و زبان میزان کارکرد زبانی بیمار و توانایی او را در درک و انجام دستور العملهایی که می تواند برای برخی از انواع درمانها مهم باشد، تخمین می زند.
آسیب شناس گفتار و زبانی که در مدرسه یا مرکزی کار می کند که هیچ تیمی برای انجام یک ارزیابی جامع وجود ندارد، باید با اولین پزشک بیمار جهت تبادل اطلاعات حاصل از ارزیابی ، مشورت کند. رویکردهای درمانی کمکی [4]نیز باید با این پزشک مورد بحث قرار گیرد.
تاریخچه
جریان ارزیابی باید با یک مصاحبه از بیمار و یا مراقبین او شروع شود. نظر آنها در مور میزان و شدت آبریزش دهان باید به عنوان هدف ارزیابی اخیر و همچنین به عنوان قیاسی برای ارزشیابی تاثیر درمان ثبت شود. اطلاعات مربوط به تاثیر اجتماعی آبریزش دهان بر فرد باید مورد توجه قرار گیرد. آگاهی فرد از این مشکل و همچنین انگیزه او برای تغییر این رفتار باید ارزیابی شود.
توصیف آبریزش دهان
آلایر، بلاسکو، هابرفلنر (2002) و کریسدال و وایت (1989) روشهایی را برای توصیف آبریزش دهان پیشنهاد کردند. آنها اظهار کردند که آبریزش دهان خفیف زمانی است که بزاق روی لبها بماند. آبریزش دهان متوسط موقعی است که بزاق روی لبها و چانه دیده شود. وقتی بزاق از لبها و چانه روی لباس بریزد، آبریزش دهان ، شدید است و آبریزش دهان عمیق زمانی است که بزاق روی کتاب، میز یا سایر چیزهایی که جلوی فرد است بریزد.
ارزیابی ساختارهای دهانی- صوتی [5]
ارزیابی شامل مشاهده لبها، زبان و کام به منظور بررسی نواقص ساختاری و تعیین دامنه حرکت این ساختارهاست.
هر گونه الگوی حرکتی غیر طبیعی مثل بلع معکوس [6]یا پیش آمدگی فک [7]بایدمورد توجه قرار گیرد. فرد باید بیش از یک دوره زمانی مورد مشاهده قرار گیرد تا بتوان شدت آبریزش دهان او را به طور قطعی و ثابت تعیین نمود. در صورت امکان لازم است در موقعیتهای مختلف مشاهده شود. این موقعیتها شامل مشاهده فرد در وضعیت نشسته با قرار گیری سر رو به جلو مثل زمانی که فرد در حال صحبت کردن یا تماشا کردن تلویزیون است؛
مشاهده او در حین انجام فعالیتهایی که نیازمند تغییر وضعیت سر است و نیز مشاهده فرد در هنگام خوردن می باشد. در صورتی که شخص در سایر موقعیتها نیز آبریزش دهان داشته باشد، مثلاً هنگامی که مشغول انجام فعالیتی روی زمین است، باید در آن موقعیتها نیز مورد مشاهده قرار گیرد. تعیین میزان آبریزش دهان در هر موقعیت باید صورت گیرد. این مورد می تواند با گزارشهایی که توسط فرد یا مراقبین او داده می شود مقایسه شود و این اطلاعات باید برای مقایسه با میزان آن پس از درمان ثبت گردد.
ارزیابی بلع
تلاش فرد هنگام بلع بزاق باید مورد مشاهده قرار گیرد. هر گونه رفتار غیر طبیعی مثل مشکل در بستن لبها، بلع معکوس، مشکل با شکل و اندازه لقمه یا راندن آن به سمت حلق باید مورد توجه قرار گیرد. وضعیت بلع مایعات و سایر مواد نیز باید بررسی شود. در صورتی که علائمی از آسپیره کردن ، کیفیت صوتی نمناک [8] سرفه و یا خفگی [9]وجود داشته باشد، بررسی ویدئو فیلوروسکوپیک بلع یا سایر بررسیهای ابزاری مربوط به توانائی بلعیدن باید انجام شود .
ارزیابی زبانی [10]
ارزیابی عملکرد زبانی باید با توانایی های فرد شامل میزان مشکل حرکتی او، هماهنگ باشد. این مورد برای فراهم کردن یک برنامه درمانی مناسب، مهم است. برای یک کودک یابزرگسال دچار مشکل حرکتی خفیف و تولید گفتار طبیعی یا دیزارتری خفیف ارزیابی استاندارد رسمی می تواند انجام شود. بالعکس، برای فردی که دچار مشکل در پاسخگویی از طریق گفتار یا اشاره کردن است، ارزیابی با چالش های فراوانی همراه است. بخشهایی که در ادامه خواهد آمد شامل پیشنهاداتی است برای ارزیابی بیمارانی بامشکل حداقل متوسط در حرکات ظریف و دیزارتری متوسط .
نوزادان و کودکان
چه کسی؟ نوزاد یا کودک دچار فلج مغزی
چه مواردی؟ ارزیابی توانایی های زبانی
چرا ؟ برای تعیین اینکه آیا رشد زبانی فرد با توجه به سن تقویمی و سطح شناختی او طبیعی است
1-(Videofluroscopic)
2-(otolaryngologist)
3-(developmental pediatrician)
1-(Potential)
1-(orofacial)
1-(tongue thrust)
2-(Jaw Thrust)
1-(Wet voic quality)
2-(Choking)
3-(Language assessment)
دسته بندی | عمومی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 605 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
هفت گام طلایی برای کسب درآمد روزانه 43500 تومان درود فراوان امروز میخوام یک روش جدید درآمدزایی به شما دوست خوبم آموزش بدهم هفت گام طلایی برای درآمدزایی سریع از سایت etl24com
دسته بندی | عمومی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 34555 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
تضمینی از ماهیانه حداقل3000000 تومان تا ماهیانه 50000000 تومان
فقط با صرف انرژی و تلاش توسط شما. تمام امور فنی و آموزشی را به ما بسپارید
آموزش کامل و جامع و تصویری کسب درآمد
تحولی در درآمدزایی آموزش روشی درآمدزا در منزل
با این بسته آموزشی به ازای هر ساعت کار در روز حداقل درآمد شما 50.000 تومان خواهد بود
حاصل بیش از 7 سال تلاش و برنامه نویسی مداوم است !!!
با این روش واژه بیکاری رو فراموش کنید
کار در منزل بدون نیاز به دفترکار , دانش قبلی , آموزش یا مدرک و …
آموزش به صورت گام به گام و با زبان ساده برای یادگیری تمامی اقشار جامعه ایران
مناسب برای تمام سنین جویایی کار و زن و مرد
این بسته ویژه تمامی افراد منجمله ، شاغل، خانه دار، زن و مرد، دانشجویان و …
کتاب کسب درآمد 2016 تضمینی
اگر هر کسی به هر دلیل بتواند زندگی فوق العاده ای
داشته باشد، حق ندارد آن را تنها برای خود بخواهد.
آیا از مشکلات زندگی خسته شده اید؟
آیا از شغلتان ناراضی هستید؟
آیا می خواهید صاحبخانه شوید؟
خواندن این مطلب فقط 5 دقیقه وقت خواهد برد اما این 5 دقیقه میتواند زندگی شما را تغییر دهد
دیگر نیازی به کار بیرون در خانه نیست و فقط با صرف 2 تا 4 ساعت در روز درآمدی باورنکردنی خواهید داشت
نویسنده این مطلب به شما تضمین خواهد داد که بعد از گذشت 1 ماه به درامد بالای سه میلیون تومان خواهید رسید
کافیست روزانه فقط 2 تا 4 ساعت وقت بگذارید و در خانه درامدی این چنینی داشته باشید
فیمت با تخفیف ویژه فقط 25000تومان
قیمت با تخفیف ویژه فقط 25000 تومان
با وجود انواع پکیج های کسب درآمد بیهوده که خودم شخصا چند مورد را خریداری نمودم که هیچ سودی نداشت و فقط هزینه پکیج را ضرر کردم،این مجموعه بی نظیر را آماده کردم تا دوستان دیگر هم بتوانند از این طریق درآمدی داشته باشند.
حقیقت این است که اکثر این سایت های آموزشی برای کسب درآمد در اینترنت توسط کسانی ایجاد شده اند که خودشان هم دقیقا رمز و رموز درآمد اینترنتی را نمی دانند. بله، خیلی از آنها هنوز خودشان هم درآمد چندانی کسب نکرده اند و تجربه ی موفقی در این حرفه ندارند. پس چه طور می توانند به شما چیزی را که خودشان هم نمی دانند آموزش دهند؟!
این مثل این است که دوست شما که خودش اصلا در رانندگی مهارت ندارد و به تا به حال ۵۰۰ بار تصادف کرده است بخواهد به شما رانندگی یاد دهد. شما چه خواهید گفت؟
اگر شما از اینترنت برای چت،دانلود،تفریح و سرگرمی استفاده می کنید باید گفت وقت خود را بیهوده تلف می کنید زیر یکی از بهترین منابع مالی را از دست داده اید.هم اکنون افراد بسیار زیادی در ایران هستند که از طریق اینترنت درآمدهای نجومی داشته و امرارمعاش می کنند.شما نیز با کمک این بسته آموزشی خواهید توانست با مفاهیم درآمدزایی از طریق اینترنت آشنا شوید و پول درآوردن از اینترنت به قدری برای شما آسان می شود که به راحتی و در کمترین زمان درآمدی فوق العاده خواهید داشت بدون نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری،مدرک تحصیلی،پیشینه علمی یا تسلط بر زبانی خاص.در هر سن و هرمکانی که باشید می توانید درآمد داشته باشید و از فرصت های نا محدود اینترنت استفاده کنید.در این حرفه برخلاف مشاغل معمولی که حقوق شما کاملا محدود است میتوانید هرچقدر که میخواهید از اینترنت درآمد داشته باشید.این مجموعه آموزشی گامی به سوی افزایش توان مالی شماست.بنابراین اگر شما تمایلی به افزایش درآمد خود ندارید طبیعتا نیازی به تهیه این بسته آموزشی نخواهید داشت اما چنانچه مایلید یک برنامه درآمدزایی برای خود داشته باشید که بتوانید با اطمینان با آن کار کنید و درآمد داشته باشید مطمئنا این بسته برای شما حکم طلای ناب را خواهد داشت.قدرمسلم اینکه شماهم با کمی کار و استفاده از آموزش ها به درآمد لازم دست خواهید یافت.
این بسته آموزشی بسیار بیشتر از قیمتی که به فروش می رسد برای ما هزینه داشته است و برای اولین بار در ایران عرضه می گردد.ممکن است شما قبلا روش ها یا سی دی هایی را در رابطه ی درآمد اینترنتی خریداری و یا استفاده کرده اما به نتیجه نرسیده باشید اما این بسته حاصل تجارب و موفقیت های فردیست که خود قبلا در این زمینه فعالیت داشته و هم اکنون یکی از برترین های عرصه خود می باشد.بنابراین کاملا کارشناسی و 100% تست شده و بهترین مجموعه درآمد از اینترنت بوده و قابل مقایسه با هیچ برنامه و سایت دیگری نیست.این بسته برخلاف سایر بسته های موجود در فضایی اینترنت فقط دارای آموزش روش های واقعی،کاربردی و کاملا شرعی و قانونی می باشد کامل ترین ،معتبرترین و موفق ترین بسته اموزشی درآمدزایی در منزل پیش روی شماست.شما به راحتی می توانید در منزل و در هرشهری که هستید کار خود را آغاز کنید و درآمد خوبی از اینترنت داشته باشید. روش ها و آموزش های این بسته تئوری نبوده و براساس آموزش،تکرار و تمرین بنا گردیده است تا افراد مبتدی نیز بتوانند از آن استفاده کرده و به درآمدی باورنکردنی دست یابند
پولدار شدن از اینترنت برای شما چه قدر ارزش دارد؟
چقدر برایتان ارزش دارد که ...
بالاخره اولین چک درآمد خود را به زودی دریافت کنید؟ |
![]() |
بالاخره به خانواده و دوستان تان ثابت کنید کسب درآمد از اینترنت امکان پذیر است و شما درست می گفتید که می توانید |
![]() |
ماهیانه به آسانی 3 میلیون تومان درآمد کسب کنید... آن هم فقط با 2 ساعت کار ساده در روز. |
![]() |
در منزل با کامپیوتر خود به راحتی کار کنید و خودتان کارفرما و صاحب اختیار خودتان باشید... |
![]() |
همین امروز؛ از همین الان باید شروع کنید. اوضاع و شرایط هیچوقت به خوبی الان نخواهد بود. فکر نکنید اگر چند هفته بعد شروع کنید برای رویاهایتان تلاش کنید حقوق ماهانه تان را بگیرید و یا فعلا حس و حالش نیست ! این دقیقا کاری است که باعث میشود تمام درهای موفقیت و کسب ثروت به روی شما بسته شود.
شما تا به الان هم زیاد صبر کردید… همه کارآفرین ها و افراد موفق هم در برهه ای از زندگیشان همانند من و شما انتظار زیادی کشیده اند اما یک روزی در یک جایی در یک زمان خاصی تصمیم گرفتند “دیگه بسه ! همین الان شروع میکنم…” شاید اگر منتظر بمانید تا حقوق این ماهتان را بگیرید. شاید اگر منتظر بمانید فعلا تابستان است خوش بگذرد… شاید اگر منتظر بمانید فعلا درسم رو بخونم بعد … شاید هیچ “بعد” –ی در کار نباشد و شما هم زمانتان را از دست دادید و هم یک عالمه معجزه خوب که منتظر اقدام شما بودند تا نمایان شوند.
سوال هشتم:من بدلیل شرایط کاری که دارم متأسفانه نمیتوانم از طریق پکیج کسب درآمد کنم، آیا راهکاری هم برای همکاری من با شما وجود دارد؟ جواب:بله ما برای این منظور و کلاً برای تمام عزیزانی که قصد دارند از راه های مختلف کسب درآمد نمایند نیز راهکارهایی پیش بینی کرده ایم . برای این منظور با مدیریت سایت تماس حاصل فرمایید.
دسته بندی | برق و الکترونیک |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 980 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
خرید پکیج فوق العاده تعمیر لامپ کم مصرف
دسته بندی | عمومی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 792 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
سلام خدمت دوستان عزیز در این پکیج اطلاعاتی در مورد بیت کوین و روش های به دست اوردن ان اشاره شده است که کمک شایانی به شما میکند.اگر شما این روش هایی که در این پکیج معرفی شده اند را هر روز انجام دهید قطعا به درامد خوبی میرسید.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8355 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
چکیده
خانه هوشمند مجموعه ای از تکنولوژی ها و سرویس ها در شبکه ای خانگی برای بهبود کیفیت زندگی است. که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته و به جزء جدایی ناپذیر تمامی ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی تبدیل شده است. تکنولوژی که چند از نظر بهبود کیفیت زندگی و چه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار سودمند است. تکنولوژی خانه هوشمند بیشتر از یک ده است که مفهوم شبکه وسایل و تجهیزات را در خانه معرفی کرده است. بیشتر ابزارهایی که در سیستم های کامپیوتری استفاده می شوند میتوانند در سیستم خانه هوشمند مجتمع سازی شوند. شبکه خانه هوشمند شامل زیر سیستم های ناهمگون است که نیازمند برقراری ارتباط و تبادل داده با یکدیگرند تا بتوانند با هم همکاری داشته باشند و وظایف مشترک را به درستی اجرا نمایند. در این رابطه دو مسئله وجود دارد: اول برقراری ارتباط بین سیستم ها و دوم همکاری و انجام وظایف مشترک است. در این پروژه به بررسی و مقایسه تکنولوژی های ارتباطی خانه هوشمند و سیستم های بکار رفته در آن پرداخته ایم و باتوضیحاتی در مورد نحوه کارکرد نمونه ای ازتجهیزات ساخت یکی از شرکت های داخل ایران سعی شده تا حد امکان بصورت ساده و به دور از ابهام و پیچیدگی نحوه ی کارکرد، جانمایی و سیم کشی این تجهیزات را توضیح دهیم.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه. 2
1-2- ابزارها و تکنولوژی های خانه هوشمند. 5
1-2-1- سیستم های خانه هوشمند. 5
1-2-2- تکنولوژی خانه هوشمند. 7
1-2-3- وسیله های خانه هوشمند. 8
1-3- قابلیت همکاری. 8
1-4- تکنولوژی های ارتباطی خطوط برق. 10
1-5- ساختار x10:. 10
1-5-1- اجزاء x10از نظر عملکردی:. 11
1-5-2- معایب x10:. 12
1-5-3- مزایای INSTEON :. 15
1-6- LonWorks :. 15
1-7- مدیریت و طراحی شبکه:. 16
1-7-1- مزایای LonWorks :. 18
1-8- Home Plu. 19
1-8- تکنولوژی های بی سیم با برد کوتاه:. 22
1-10- Zigbee. 24
1-10-1- مزایای Zigbee :. 25
1-11- Z-Wave. 26
1-11-1- مزایای Z-Wave. 26
1-12- BMSچبیت؟. 27
فصل دوم: تکنولوژی برق در خانه هوشمند
2-1- خاستگاه اتوماسیون در ساختمان. 30
2-2- تعریفBMS. 34
2-3- نکته فنی (پروتکل). 36
2-4- خانه هوشمند و تفاوت آن با BMS. 37
2-5- یک ویژگی بسیار مهم (ارتباط بین اجزای سیستم). 38
2-6- سیستم هوشمند. 39
2-7- روشنایی اتوماتیک Autolight42
2-7-1- لامپ اضافی. 42
2-7-2- سیستم هوشمند چگونه متوجه حضور فرد در هر قسمت خانه می شود؟ 43
2-7-3- روشنایی اتوماتیک در هنگام استراحت شبانه:. 43
2-7-4- انتخاب مناطق روشنایی اتوماتیک:. 44
2-7-5- تنظیم زمان در روشنایی اتوماتیک. 45
2-8- رفع اشکال سنسورهای حرکتی با تنظیم زمان ها:. 46
2-8-1- تنظیم حالت شب/ روز :. 47
2-8-2- نگرانی. 47
2-8-3- رفع نگرانی. 48
2-9- سیستم اعلام سرقت:. 48
2-9-1 عکس العمل های سیستم اعلام سرقت. 50
2-9-2- استفاده از دستگاه کارتخوان جهت غیرفعال کردن دزدگیر 51
2-9-3- استفاده از دزدگیر. 51
2-10- سیستم اعلام حریق. 52
2-10-1- شرایط ایده آل. 52
2-10-2- عکس العمل های BMSنسبت به بروز حریق. 54
2-11 سیستم اعلام نشت گاز. 55
2-11-1- عکس العمل ها. 56
2-12- سیستم های آبیاری باغچه و غذادهی به حیوانات خانگی:. 56
2-13- شیر برقی گاز. 58
2-14- ویژگی های شیر برقی گاز. 59
2-14-1- Normally Open. 60
2-14-2- نحوه بشتن شیر گاز برقی:. 61
2-14-3- عدم امکان باز کردن شیر گاز توسط فرمان:. 62
2-14-4- نحوه باز کردن شیر گاز:. 62
2-15- سیستم کنترل تردد( کارتخوان و قفل برقی):. 62
2-15-1- باز کردن قفل برقی توسط دستگاه کارتخوان:. 63
2-15-2- فعال کردن سناریوی عدم حضور:. 63
2-15-3- میزان امنیت سیستم. 64
2-15-4- تونع قفلها. 65
2-15-5- عدم نیاز به تغییر یراق آلات قفل دربها:. 65
2-15-6- محاسن دیگر قفل برقی در یک خانه هوشمند. 66
2-15-7- امکان افزودن یا حذف کارت:. 66
2-16- سیستم تلفن کنندگی. 66
2-17- قطع برق شهر. 68
2-18- وصل برق شهر. 68
2-19- تماس به ازای موضوعات انتخابی (4 موضوع مختلف). 68
2-20- قابلیت قطع سیستم تلفن کننده. 69
2-21- توزیع فرمان در یک خانه هوشمند:. 70
2-21-1- ریموت کنترل:. 71
2-21-2- کاربرد پیشرفته (سناریوهای ریموت کنترل):. 72
2-21-3- سیستم کنترل تلفنی. 72
2-21-4- مانیتور لمسی. 73
2-21-5- قابلیت نصب مانیتورهای بیشتر در یک شبکه. 74
2-21-6 نحوه توزیع برق در یک خانه هوشمند:. 76
2-21-7- توزیع برق پریزها. 76
2-21-8- توزیع برق روشنائیها بصورت کلی. 77
20-21-9- توزیع برق روشنائیها در هر فضا (مانند اتاقها و غیره) 78
2-21-10- مزیت انتخاب. 79
فصل سوم: نصب رادارها در خانه هوشمند
3-1- نصب قسمت مرکزی سیستم BMS (تابلوی BMS). 83
3-1-1- محل نصب. 83
3-1-2- هشدارها. 83
3-2- روشنایی اتوماتیک:. 83
3-3- نحوه سیم کشی رادارها در خانه هوشمند:. 84
3-3-1- حساسیت و محدوده دید چشمی ها:. 86
3-3-2- نحوه پوشش بهتر یک محیط با دو عدد رادار (چشمی). 88
3-3-3- نوع سیم و کابل. 92
3-4- اعلام حریق. 96
3-4-1- تعداد سنسورهای دود. 96
3-4-2- جانمایی سنسورهای دود. 97
3-5- اعلام نشت گاز. 98
3-5-1- جانمایی سنسورهای گاز. 98
3-5-2- تعداد رشته سیم مورد نیاز. 98
منابع. 1
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
مقدمه
صنعت مبلمان ، از سنت به مدرن
صنعت چوب که با قدمت تاریخ بشر ، از انسان بدوی با انسان مدرن همگام با قافله تمدن بشری طی طریق کرده ، امروز با گذشت هزاران سال پررنگ تر از گذشته جایگاه اصیل خود را دربدنه اقتصاد مدرن جهان حفظ کرده است .
صنعت بهره برداری از چوب با هدف تولید فرآورده های مورد نیاز بشر ، در مقاطع مختلف تاریخ با پیشرفت ها وجهش های علمی و تکنولوژیک انسان هماهنگ و همراه شد و ضعیتی را پدید آورد که ارزش تولیدات انواع مبلمان چوبی جهان به ارقام میلیاردی رسید .
صنعت تولید مبلمان و مصنوعات چوبی که تا اواسط قرن بیستم به عنوان یکی از اصناف تولیدی هر کشور ، صرفاً منطبق با فرهنگ و نیاز بومی آن کشور به تولیدات محصولات مورد نیاز مردم می پرداخت ، رفته رفته به یکی از مهمترین شاخه های صنعتی مولد اشتغال و ثروت در درون کشورهای در حال توسعه و نیز یکی از شاخه های مهم تجارت بین الملل تبدیل شد .
بنابرگفته کارشناسان ، تاریخ کهن چوب ایران حاکی از آن است که صنایع چوبی ، ریشه در تاریخ چن هزارساله این کشور دارد .
50 سال گذشته گذری بر خط سیر صنعت چوب و مبلمان ایران در 40 خورشیدی به صورت نشان می دهد این صنعت که تا اواسط دهه سنتی دنبال می شد به تدریج تحت تأثیرجهش های علمی و تکنولوژیک بهره برداری از چوب و تولید مبلمان در جهان ، حرکت رو به رشدی را آغاز کرد و کمتر از یک دهه ظهور و بروز جدیدی را درعرصه صنعت و اقتصاد ایران به نمایش گذاشت .
70 رشد ونمو مجدد اقتصاد ایران آغاز و پس ازبا آغازدهه باز سازی زیرساخت های اقتصاد کشور در این دهه ، شرایط رشد و توسعه مجدد صنعت چوب ومبلمان در ایران فراهم شد .
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 41 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
فهرست مطالب
چکیده. 5
مقدمه. 6
توصیف وضعیت موجود. 7
بیان مسئله : 7
تعریف واژگان : 8
گردآوری اطلاعات (شواهد (1). 9
یافته های علمی: 9
تعریف بیش فعالی ADHD : 9
رژیم غذایی و تاثیر آن بر بیش فعالی دانش آموزان: 13
آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال. 16
هنگام جواب دادن به سوالهای زیر، این نکتهها را در نظر داشته باشید: 17
قسمت دوم: عملکرد کودک. 20
روشهای گرد آوری اطلاعات. 21
مشاهده: 21
مصاحبه : 22
پرسشنامه : 22
پیشینه تحقیق. 23
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها. 23
انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتی. 24
اعتبار بخشی به راه حل ها: 26
شیوه های اجرا: 26
شواهد 2. 28
نتیجه گیری و پیشنهادات. 29
ضمائم. 30
منابع. 32
در این تحقیق ابتدا به توصیف وضعیت موجود پرداخته ام و اطلاعات وشواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بی قرار ( بیش فعال ) و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان،همکاران،مدیرودیگرکارکنان مدرسه و تدارک دیدن یک نمونه پرسشنامه (مخصوص والدین او ) ،را جمع آوری نموده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی قراری ( بیش فعالی ) سعی کردم از منابعی چون اینترنت ، کتابخانه ، مشاوران و .. استفاده کنم در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل عوامل مختلف این مشکل پرداختم و با انتخاب راه حلهای اعتبار بخشیده آنها را به اجرا در آورم ودر پایان هم شاهد بهبود رفتار دانش آموز بیش فعال شدم.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 60 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
فهرست مطالب
چکیده. 5
مقدمه: 6
معرفی خود: 7
تعریف واژگان و مفاهیم: 9
انشا از نظر لغوی: 9
انشاء چیست؟. 9
تعریف مهارت تفکر خلاق: 10
تعریف دانش آموز. 12
پیشینه علمی. 13
هفت گام اساسی تا انشا نویسی. 15
فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی. 15
2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا. 19
کتابخوانی. 19
گام چهارم :انشا کوتاه. 21
گام پنجم:تقویت حس بینایی. 21
تقویت حس شنوایی. 22
نوشتن انشای بلند. 22
گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی. 22
سکوی پرتاب به دنیای نوشتن. 22
خلاصه ی یافته های اولیه. 23
«چند نکته درباره ی نگارش». 24
«اصول ومبانی انشا». 24
«انواع انشا». 25
«معیارهای ارزشیابی». 25
گردآوری اطلاعات ( شواهد 1). 26
ملاک های ارزشیابی. 27
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28
آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29
تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن. 29
گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ). 30
3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار. 30
نتیجه گیری: 32
پیشنهادات. 33
منابع: 34
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
فهرست مطالب
چکیده. 4
مقدمه. 5
توصیف وضع موجود: 6
بیان مسئله. 6
شواهد۱. 7
بیان تعاریف ومفاهیم:. 7
یافته های علمی. 8
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان. 10
پیشینه تحقیق:. 12
۱-جمع آوری اطلاعات. 13
تجزیه تحلیل:. 15
ارائه راه حل موقت : 15
مراحل اجرا. 16
شواهد ۲. 18
نتیجه گیری :. 19
منابع. 20
چکیده
باتوجه به این که اینجانب به عنوان معاون آموزشی مشغول هستم ودغدغه اصلی من ساعت استراحت کلاسی است که بچه هادائمادرحال دعواولگدبازی می باشندتصمیم گرفتم که چه کار کنیم تابتوانیم ساعت استراحت دانش آموزان رابه ساعت شادوبانشاطی تبدیل کنیم وچگونه برنامه هایی درساعات استراحت کلاسی برای شادابی بچه هامی توانیم داشته باشیم وآیاحضورمعاون درساعات استراحت کلاسی دانش آموزان می تواند درشاد کردن دانش آموزان تاثیربگذاردوساعات استراحت کلاسی چقدرباشد تابچه هادرآن زمان لذت کافی ببرند.
پس از انجام اقدامات مد نظر، محیط مدرسه تا اندازه ای تغییر کرد که این تغییر هم در رفتار دانش آموزان مشهود بود و هم دانش اموزان و معلمان در ساعات استراحت کلاسی احساس آرامش بیش تری داشتند و هم موجب یادگیری بهتر دروس دانش آموزان در کلاس گردید