دسته بندی | آزمون استخدامی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 1431 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 134 |
اطلاعات مورد نیاز برای مصاحبه ها و گزینش به صورت سوال و جواب، شامل موضوعات زیر گردآوری شده:- مسایل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی روز ایران و جهان- مسایل دینی، عقیدتی و تاریخی - نکات مهم از وصیت نامه امام خمینی(ره)- آشنایی با سازمانها و تشکیلات سازمانی کشور- اطلاعاتی درباره سازمان های بین المللی- و کلیه مواردی که ممکن است در مصاحبه ها مطرح شود
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 383 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت بحران و سیستمهای کنترل راهبردی (فصل شانزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 17 اسلاید
دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد (درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- مدیریت عمومی)
طراحی با اسلایدهای بسیار زیبا
کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل شانزدهم این کتاب با عنوان"مدیریت بحران و سیستمهای کنترل راهبردی " در حجم 17 اسلاید همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که میتوان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
نوع شناسی بحران و طبقه بندی انواع بحرانها
مراحل اصلی برنامه ریزی برای کنترل بحران
پیش بینی و ممیزی بحران
تهیه برنامه های اقتضایی برای مواجهه با بحران
تشکیل گروه مدیریت بحران
تکمیل برنامه کنترل بحران از طریق اجرای آزمایشی آن
مواجهه با بحران و کنترل آن
انواع سیستمهای کنترل
سیستمهای کنترل تشخیصی
سیستمهای کنترل تحدیدی
سیستمهای کنترل تعاملی
سیستمهای کنترل ارزشی
نمودار سازوکار تجدید نظر در استراتژی کلی سازمان و سیستم جامع کنترل آن
نتیجه گیری
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 389 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مبانی کنترل (فصل پانزدهم کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 23 اسلاید
دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد (درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- مدیریت عمومی)
طراحی با اسلایدهای بسیار زیبا
کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر علی رضائیان از جمله ی مهمترین منابع درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی در سطح کارشناسی برای رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پانزدهم این کتاب با عنوان"مبانی کنترل " در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات و تصاویر کامل می باشد که میتوان از آن به عنوان سمینار کلاسی(کنفرانس) برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و مدیریت عمومی برای رشته های مدیریت، حسابداری و اقتصاد استفاده کرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
تعریف کنترل
فراگرد کنترل
تعیین معیارها و ضوابط کنترل
انواع معیارها و استانداردها
مقایسه نتایج عملکردها با معیارها و استانداردهای تعیین شده
تشخیص میزان انحرافها و بررسی علل بروز آنها
تنظیم و اجرای برنامه ها و عملیات اصلاحی
تدابیر و وسایل کنترل و نظارت
انواع کنترل
کنترل آینده نگر
کنترل حال نگر
کنترل گذشته نگر
کنترلهای پیش گیرنده
کنترلهای اصلاح کننده.
سیستم کنترل اصلاح کننده
نمودار سیستم کنترل اصلاح کننده
ویژگیهای سیستم کنترل مؤثر
نکات قابل تأمل در طراحی سیستم کنترل
مشکلات کنترل
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | هنر و گرافیک |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 72 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
در مجموعه فوق سعی شده است تا به هنر غرفه آرایی نگاهی نه چندان سطحی بلکه به بررسی مشکلات و کمیتها و کاستیها و چگونگی انجام فعالیتهای غرفه آرایی بپردازیم. با توجه به جامعه کنونی و وارد شدن آن به عرصه تکنولوژی و نوآوری شاهد این امر هستیم که هر روز محصول جدیدی در گوشهای از دنیا به جهانیان معرفی میشود و در این بازار و رقابت تنگاتنگ، ضرورت تبلیغات امری غیر قابل انکار است. یکی از این گزینهها برگزاری نمایشگاههای متعدد در سرتاسر این کره خاکی برای عرضه تکنولوژی نو و محصولات جدید و ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است. از طرفی برگزاری بسیار زیاد این گونه نمایشگاهها به امری عادی و تکراری در زندگی روزمره درآمده، نکتهای که قابل اهمیت که به این فعالیتها تنوع و فضایی تازه میبخشد عرصه تبلیغات بالاخص تبلیغات محیطی است که به نام غرفه آرایی در فرهنگ نمایشگاه جایگاه ویژهای برای خود باز کرده است و توجه به آن هر چند هم مختصر اما بدیهی است.
فهرست مطالب
چکیده.........................................................................................................................
مقدمه ........................................................................................................................
کارلایل.......................................................................................................................
غرفه آرایی.................................................................................................................
مشاور بازرگانی (بازاریابی)......................................................................................
طراحی........................................................................................................................
انتقال اطلاعات لازم به واحد طراحی..........................................................................
گذری بر طراحی داخلی..............................................................................................
مختصری بر نقش رنگ در معماری..........................................................................
دیوارها و پیش زمینههای روشن...............................................................................
پنجرهها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط.......................................................
ملحقات تیره................................................................................................................
گرافیک محیطی چیست...............................................................................................
گرافیک فضای باز......................................................................................................
گرافیک محیطی فضای بسته.......................................................................................
گرافیک محیطی و تاثیر آن بر جامعه..........................................................................
هدف از گرافیک محیطی.............................................................................................
اصطلاحات.................................................................................................................
انواع غرفه..................................................................................................................
Vip.............................................................................................................................
Cip.............................................................................................................................
انباری.........................................................................................................................
طراحی یک نمونه........................................................................................................
نحوه چیدمان نوشتهها (font).....................................................................................
رنگ بندی...................................................................................................................
متریال.........................................................................................................................
نور پردازی................................................................................................................
برنامههای کاربردی...................................................................................................
علی کوره چیان..........................................................................................................
اجرای یک غرفه..........................................................................................................
مجموعه مقررات و استانداردهای واحد غرفه آرایی.................................................
لوازم کرایه.................................................................................................................
مبلمان و میز و صندلی...............................................................................................
LCD و سیستمهای صوتی و تصویری.....................................................................
ویترینهای ثابت و چرخان..........................................................................................
گزارش کار................................................................................................................
نتیجه گیری.................................................................................................................
منابع...........................................................................................................................
دسته بندی | هنر و گرافیک |
بازدید ها | 33 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
مرکب، گـِل دو ماده ای هستند که من برای رنگ گذاری نقاشی هایم آنها را انتخاب کردم. و اینکه چرا گـِل را انتخاب کردم به این دلیل است که «گل و خاک» در ادبیات ما جایگاه ویژه دارد. در گوشه و کنار فرهنگ مکتوب ما نشانه های بارزی یافت میشود که حاکی از اصالت این عنصر، و منزلت بالای آن است. مولانا در غزلیات شمس می سراید.
گویند اصل آدمی خاک است و خاکی میشود کی خاک گردد آن کسی کوخاک آن درگاهشد
در این جا خاک نماد معنی و مفهوم ویژه ای است. جنبه معنوی دارد. در این بیت با اینکه کلمه خاک چندین بار به کار گرفته شده است ولی بر سامعه آدمی ثقیل نمی افتد و به تعبیری توی ذوق نمی زند. مولانا ترکیب هنرمندانه ای ساخته است؛ ترکیبی لطیف و زیبا.
نکته ای در معارف اسلامی ما وجود دارد که شایسته توجّه و تامل بسیار است.
در قرآن کریم، هنگام بحث از آفرینش آدمی، سخن از گل می رود که خمیرمایه آفرینش انسان است.
فهرست مطالب
شرح دست یابی به پروژه علمی................................................................................. 1
خیالواره...................................................................................................................... 38
سفری به خیالواره...................................................................................................... 40
منابع و مآخذ.............................................................................................................. 47
دسته بندی | شهرسازی |
بازدید ها | 27 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1535 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
فایل پاورپوینت بررسی شاخص های اقتصادی مسکن(حوزه مطالعاتی :منطقه 11 تهران).بسیار مناسب جهت ارائه های کلاسی.
در این پاور پوینت جداول آماری(برگرفته شده از سایت آمار) بهمراه تحلیل آن ها نیز آورده شده است.همچنین تمامی اطلاعات آماری مربوط به آخرین دوره آمار گیری کشور می باشد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 428 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
فهرست مطالب
عنوان
چکیده.................................................................................................................................................................. 1
فصل اول :مقدمه تحقیق................................................................................................................................. 3
1-1 بیان مساله.................................................................................................................................................. 6
1-2 ضرورت و اهمیت تحقیق........................................................................................................................ 9
1-3 اهداف تحقیق............................................................................................................................................ 12
1-4 فرضیه هاُی تحقیق................................................................................................................................... 13
1-5 تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق............................................................................................................. 13
فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین............................................................................................................... 15
2-1 خود............................................................................................................................................................. 17
2-2 خودپنداره................................................................................................................................................. 22
2-3 عزت نفس................................................................................................................................................. 26
2-4 عزت نفس و جنسیت............................................................................................................................. 30
2-5 اثر بخشی ................................................................................................................................................. 32
2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس......................................................................................................... 34
2-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران..................................................................................................... 35
2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش ............................................................................................................. 43
فصل سوم :روش اجرای تحقیق..................................................................................................................... 48
3-1روش تحقیق ............................................................................................................................................. 49
3-2جامعه آماری.............................................................................................................................................. 49
3-3 حجم نمونه................................................................................................................................................ 49
3-4روش نمونه گیری..................................................................................................................................... 50
3-5 ابزار تحقیق............................................................................................................................................... 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................ 53
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها........................................................................................................ 60
5-1 نتایج مربوط به فرضیه اول.................................................................................................................... 61
5-2 نتایج مربوط به فرضیه دوم................................................................................................................... 62
5-3 نتایج مربوط به فرضیه سوم.................................................................................................................. 62
5-4 نتایج مربوط به فرضیه چهارم.............................................................................................................. 63
5-5 نتیجه گیری کلی.................................................................................................................................... 64
5-6 محدودیت ها............................................................................................................................................. 64
5-7 پیشنهادها.................................................................................................................................................. 65
منابع فارسی....................................................................................................................................................... 66
ضمائم................................................................................................................................................................... 68
ضمیمه 1: تست آُیزنک................................................................................................................................... 69
ضمیمه 2: پرسشنامه اثربخشی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 795 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 111 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده .............................................................................................................................................. 1
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه ...................................................................................................................................... 3
2-1 موضوع تحقیق ........................................................................................................................ 3
3-1 بیان مساله................................................................................................................................. 4
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق ........................................................................................................ 4
5-1 اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 5
6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق.................................................................................................. 5
7-1پیشینه تحقیق............................................................................................................................. 5
1-7-1 تحقیقات داخلی .................................................................................................................. 5
2-7-1تحقیقات خارجی ................................................................................................................. 8
3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات .................................................................................................... 10
8-1 تعاریف مربوط به هویت........................................................................................................... 11
9-1 موانع و تنگناهای تحقیق .......................................................................................................... 14
فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری ............................................................................................... 16
1-2 مقدمه ...................................................................................................................................... 17
2-2 مباحث نظری .......................................................................................................................... 17
1-2-2 دورکیم ................................................................................................................................ 17
2-2-2 پارسونز ................................................................................................................................. 18
3-2-2 ماکس وبر ............................................................................................................................. 20
4-2-2 کنش متقابل نمادی................................................................................................................ 22
5-2-2 کولی ..................................................................................................................................... 23
6-2-2 مید ........................................................................................................................................ 24
7-2-2 گافمن.................................................................................................................................... 26
8-2-2 نظریه هویت (بورک) ............................................................................................................. 27
عنوان صفحه
3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق ...................................................................................... 30
4-2 پرسشهای تحقیق .................................................................................................................... 31
5-2 فرضیات تحقیق ...................................................................................................................... 31
6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق.................................................................................................... 32
فصل سوم : روش تحقیق .............................................................................................................. 34
1-3 مقدمه .................................................................................................................................... 35
2-3 نوع تحقیق.............................................................................................................................. 35
3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق................................................................................... 35
1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق .......................................................................................... 35
2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق............................................................................................ 38
4-3 متغیرهای مستقل و وابسته ....................................................................................................... 42
5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق ............................................................................................. 43
1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل .......................................................................................... 43
2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته .......................................................................................... 45
6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) .................................................................................. 46
7-3 اعتبار تحقیق ............................................................................................................................. 47
8-3 جامعه آماری................................................................................................................................ 47
9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری....................................................................................... 48
1-9-3 تعیین حجم نمونه .................................................................................................................. 48
2-9-3 شیوه نمونه گیری ................................................................................................................... 49
10-3 واحد تحلیل.............................................................................................................................. 50
11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات .............................................................. 50
12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات............................................................................................... 50
فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق...................................................................................... 51
1-4 مقدمه........................................................................................................................................ 52
2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق ..................................................................................................... 52
1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس ..................................................................... 52
عنوان صفحه
2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ........................................................ 53
3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی....................................................... 53
4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر...................................................... 54
5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر...................................................... 54
6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده............................................. 55
7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ......................................................................... 57
8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران .................................................................................................... 58
9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها ....................................................................................... 59
10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی ........................................................................ 60
11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان ......................................................... 61
12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان ............................................................................ 62
13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان ..................................................................... 63
14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان ............................................................................... 64
15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان ....................................................................... 65
فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق................................................................................ 66
1-5 مقدمه........................................................................................................................................ 67
2-5 آزمون فرضیات......................................................................................................................... 67
1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان ..................... 67
1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان ........................ 68
2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان.................. 68
3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان ......................... 69
2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی».... 69
1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» ............. 70
2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» ..... 70
3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» ............... 71
3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» ........................ 71
1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ............................. 71
عنوان صفحه
2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»...................... 72
3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»................................ 72
4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»................................. 73
1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» ................................... 73
2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ..................................... 74
3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» .................................... 74
5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» .................. 74
1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» ....................... 75
2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» ................ 75
3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» ......................... 76
6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»........ 76
1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»............. 77
2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»..... 77
3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»............. 78
3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) .................................................................................. 78
1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی ........................................................................................... 78
2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی ....................................................................................... 80
3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی............................................................................................... 82
4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی..................................................................................... 84
4-5 تحلیل مسیر............................................................................................................................... 86
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها .............................................................................................. 92
1-6 خلاصه تحقیق ............................................................................................................................ 93
2-6 جمع بندی و نتیجه گیری .......................................................................................................... 94
3-6 پیشنهادها..................................................................................................................................... 99
فهرست منابع و ماخذ ........................................................................................................................ 102
پیوست
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ ........................................................................................................ 47
جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،
رشته و پایه تحصیلی............................................................................................................................ 48
جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس......................................................... 49
جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی............................................ 50
جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ............................................................................. 52
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 56 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 92 |
با توجه به اینکه در ایران انوع آب و هوا وجود دارد و شرایط و اقلیم نیز متنوع می باشد در نتیجه تنوع سبزیجات آن بسیار می باشد و همچنین سبزیجات ایران بواسطه ی نحوه ی عملیات کاشت و داشت و برداشت و وجود خاک بسیار غنی و حاصل خیز در جهان مطلوبیت زیادی دارا می باشد.
در همین راستاها بایستی در سدد صدور این محصولات به خارج از کشور به بهترین نحو ممکن کوشید و لذا نگهداری و عرضه ی داخلی آن نیز یکی دیگر از هدفهای این رشته می باشد و برای محقق کردن این ارزشها ابتدا باید روشی یافت که توانایی نگهداری بهینه در زمان طولانی بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد. لذا خشک کردن سبزیجات راهی است مناسب برای این امر.
طی برقراری ارتباط با تعدادی از صنایع مرتبط و مذاکرات انجام شده ضرورت بررسی بازار جهت انجام سرمایه گذاری های تولیدی در ایران ضروری می باشد، لذا با توجه به کاربردی بودن طرح نسبت به بررسی بازارهای داخلی و خارجی و ارائه ی راهکارهای ورود به این بازارها لازم می باشد.
با توجه به وجود انواع روشهای تحقیق در این پژوهش ترکیبی از روش کتابخانه ای و میدانی مورد استفاده قرار گرفته است به این نحو که پیشینه تحقیق ابتدا بر حسب مطالعات اسنادی جمع آوری شده و سپس از طریق مصاحبه با افراد مرتبط با این رشته می باشد.
دسته بندی | منابع طبیعی |
بازدید ها | 29 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 184 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 175 |
فهرست مطالب
مقدمه. 3
بخش اول: درآمدی بر آلودگی آب.. 5
1. آلایندههای آب و تأثیرات آنها بر حیات انسان. 5
2. آلودگی آب، فراتر از یک مسئلهی ساده 10
3. آلایندههای صنعتی آب.. 16
4. تاثیر فعالیتهای کشاورزی بر کیفیت آبهای سطحی و زیرزمینی 16
بخش دوم: دامنهها و پیامدهای بحران.. 23
1.تهران، شهر بی دفاع. 23
2.کارون، یادگار ایرانی.. 43
3.آلودگی نفتی روستای اسماعیلآباد شهر ری، یک قدم تا پایتخت.. 57
4. زایندهرود، رود مرده 64
5. خزر زیبا، میان مرگ و زندگی.. 66
6.مشهد: آیا آب آلوده است؟. 78
7. سد قشلاق، زیبای آلوده 87
8. رودخانهها، شریانهای حیات.. 90
9. تمام ایران، سرای من است. 105
بخش سوم: قانونهای بسیار، ضمانت اجرایی اندک... 124
1. آیین نامهی جلوگیری از آلودگی آب (مصوب18/2/1373) 124
2.آییننامهی بهداشت محیط، مصوب هیأت دولت.. 129
3. متن کامل کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر. 133
4. قطعنامهی هفدهمین کنگرهی بین المللی آبیاری و زهکشی اسپانیا - گرانادا 148
5. آییننامهی اجرایی ماده 134 قانون برنامه سوم توسعه. 149
بخش چهارم: چه کردهایم؟چه بایدکرد؟. 152
1. تشکیل کمیتهی کشوری حفاظت از رودخانهها، میراث طبیعی بیجان را نجات میدهد. 152
2. بررسی تخلف سازمانهای مسئول حفاظت از رودخانهها در مجلس... 154
3. حفاظت از رودخانههای کشور متولی مشخصی ندارد. 155
4. طرح مجلس برای جلوگیری از آلودگی.. 157
5. نشست مشترک مدیران آب منطقهای مازندران و گلستان با قضات به منظور بررسی راهکارهای حفاظت از انفال عمومی 158
6. ایران عضو دائم منابع زیست محیطی خزر شد. 158
7. آموزش خانه به خانهی مقابله با آلودگی آب، طرح ادارهی کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان. 159
8. دفتر بررسی آلودگی آب و خاک، گامی به جلو. 162
9. الگوی ارزیابی زیست محیطی کارخانجات فولاد تدوین شد. 163
10. پالایشگاه تهران بیش از 200 میلیارد ریال جریمه شد. 165
11. اجرای پروژهی جمع آوری فاضلاب روستاههای اطراف شهر تهران. 166
12. عملیات اجرایی شش واحد تصفیه خانهی فاضلاب تهران آغاز میشود. 166
نتیجهگیری.. 168
فهرست منابع و مأخذ.. 169
مسألهی آلودگی یکی از مهمترین و حادترین مسائل ناشی از تمدن انسانی در جهان امروز به شمار
میرود؛ چرا که از اعماق چند هزار متری زمین گرفته تا معادن، آبهای تحت الارضی، بیوسفر، تروپوسفر و حتی در داخل هواپیماهای بلند پرواز و جو خارجی زمین، چرخه و سیستم حیات را مورد تهدید قرار دادهاست. مولکول آلایندهای که امروزه از کارخانه یا منبع آلوده کنندهی دیگری مثلاَ در اروپا، وارد محیط میشود، اگر تجزیه نشود یا تغییر شکل ندهد، احتمالاَ بعد از چندی میتواند در
ریهی انسانهایی که در قلب جنگلهای آفریقا یا دشتهای وسیع آسیا زندگی میکنند وارد شود.
آلودگی برای افراد مختلف مفهوم و معنی متفاوتی دارد. مردم معمولی ممکن است تحریک چشم ناشی از یک گاز یا آبآلوده را آلودگی به حساب آورند. برای کشاورزی که یک عامل به گیاهان یا حیواناتش آسیب میرساند آلودگی محسوب میشود؛ اما هرگاه بخواهیم تعریف جامع و کلی و در عین حال ساده و همه فهمی برای آلودگی محیط زیست در نظر بگیریم چنین میتوان گفت که آلودگی محیط عبارت است از «وجود یک یا چند مادهی آلوده کنند در محیط زیست به مقدار و مدتی که کیفیت یا چرخهی طبیعی را بهطوری که مضر به حال انسان یا حیوان، گیاه و یا آثار و ابنیه باشد، تغییر دهد. به بیان سادهتر هرگاه ماده یا موادی بیگانه با غلظتی خاص وارد عناصر محیطی شوند و تعادل طبیعی آنها را بر هم بزنند صحبت از آلودگی میشود.»