دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3324 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 138 |
چکیده
با ظهور اینترنت و به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه بازاریابی و تعاملات گروهی، باب جدیدی به عرصه تجارت باز شده است. در این دنیای جدید توجه بازاریابان به هر فرصتی است که کاربران، حتی چند ثانیه در طول روز برای اینترنت وقت می گذارند که در این مورد جوامع برخط با مخاطبان بسیار و امکان فراهم آوردن دسترسی به حجم عظیمی از کاربران در مدتی بسیار اندک در کانون توجه بازاریابان قرار گرفته است. در این راستا، تحقیقات بسیار زیادی انجام گرفته است ولی نکته با اهمیت این است که خلأ در نظر گرفتن عوامل اجتماعی و مباحث هویت جمعی، در این تحقیقات به طور کامل مشهود است. پس این مطالعه در نظر دارد که به بررسی تأثیر ارزش های ذهنی، هویت اجتماعی و هنجارهای گروهی بر قصد مشارکت در جوامع برخط و خرید اینترنتی بپردازد
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1226 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 138 |
چکیده:
هدف از این پژوهش مطالعه تأثیر ارزش ادراکی مشتریان بعد از استفاده خدمات هتلداری بر رضایت، اعتماد و تعهد مشتریان صنعت هتلداری (مطالعه موردی شهر مشهد) میباشد.
در هر واحد و سازمان خدماتی، نیروی انسانی ارایه دهنده خدمات به طور مستقیم با مشتریان در تماس هستند. روابط بین فردی مشتریان و کارکنان ارایه دهنده خدمات یک ارتباط اجتماعی و حرفهای است. کیفیت این روابط بین افراد (کارکنان و مشتریان) منجر به ادراک مشتریان از کیفیت خدمات شده و موجب بروز رضایت و تعهد و اعتماد میشود. در این پژوهش تأثیر روابط بین ادراک ارزش بعد از خرید بر متغیر نهایی تعهد مشتریان خدماتی در صنعت هتلداری شهر مشهد بررسی شده است. دادههای این تحقیق با روش الگوی علّی _ مقایسهای گردآوری شده است. این اطلاعات از 300 نفر از مشتریان به روش تصادفی ساده جمعآوری شده است. ارزش ادراکی توسط پرسشنامه استاندارد شده که در تحقیق روزا، رودریگز و کالاریزا در سال 2007 میلادی در اسپانیا استفاده شده است میباشد. دادهها برای روایی پرسشنامهها از روایی محتوایی- صوری وبرای تعیین پایایی پرسشنامهها از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. تجزیه وتحلیل دادهها از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل روشهای: تحلیل عاملی، تحلیل مسیر، تحلیل رگرسیون وهمبستگی با استفاده از نرم افزار لیزرل صورت گرفته است.
نتایج بهدست آمده نشان میدهد که رضایت، اعتماد و ارزش ادراکی از خرید خدمت توسط مصرفکنندگان، تأثیر مثبت و معناداری برتعهد، اعتماد و رضایت از عرضهکننده خدمت دارد.
که رضایت مصرف کننده پایه اساسی برای درک کیفیت خدمات ارایه شده میباشد. همچنین بازگشت مشتریان وفادار در نتیجه رضایت، اعتماد و تعهد مشتریان به دست میآید. عرضهکنندگان خدمت باید مراقب کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان باشند و توجه خود را بر اعتماد و تعهد مشتریان متمرکز نمایند، چرا که این دو باهم در تمامی مبادلات بر ارزش ادراکی اثر گذاشته و موجب رضایتمندی و خشنودی مشتریان میگردد. بر طبق نتایج بهدست آمده تمامی فرضیههای ارایه شده توسط پژوهشگر با توجه به اهمیت آنها مورد قبول واقع شده است.
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2403 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 138 |
چکیده
در دنیای رقابتی امروز شرکت ها برای کسب مزیت رقابتی باید توجه بالایی به مشتریان و رفع نیازهای آنان (بهتر از رقبا) داشته باشند. از طرفی مشتریان (خریداران بیمه) در خرید محصولات دارای گرایشهای مختلف و ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند که باید آنها را در مطالعه رفتار مصرف کننده مورد توجه قرار داد. بدون شک، فروشندهی خدمات بیمهای که بتواند رفتار مشتریان(ویژگی های شخصیتی) خود را درک کند از موقعیت رقابتی بهتری در بازار برخوردار خواهد بود. با توجه به اهمیت بیمه عمر به عنوان یک خدمت بیمهای، انجام مطالعه در خصوص عوامل شخصیتی موثر بر خرید این بیمه ضروری است. شناخت تاثیر عوامل شخصیتی (ویژگی های شخصیتی) موثر بر خرید بیمه نامه عمر می تواند سازمان های بیمهای را در طراحی و ارائه خدمات بیمهای جدید یاری رساند و از این جهت نیز انجام پژوهش حاضر ضروری می باشد. نتایج این پژوهش می تواند به عنوان مبنایی جهت طبقه بندی مشتریان در حوزه بیمه عمر مورد استفاده قرار گیرد و مشخص می شود که با توجه به شخصیت مشتری باید از کدام فنون مذاکره برای فروش بیمه ای استفاده شود تا فروشندگان بیمه عمر بتوانند یک فروش موفق همراه با رضایت مشتری داشته باشند. لذا در این پژوهش سعی بر آن است تا به بررسی نقش تیپ های شخصیتی (آیزنک) درگرایش به خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری پرداخته شود.
روش تحقیق: به روش پیمایشی، از نظر زمانی مقطعی و از نوع مطالعات کاربردی است و روش نمونه گیری، خوشه ای چند مرحله ای میباشد. این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد شده و نمونهای متشکل از 279 نفر صورت گرفته است. در این پژوهش از آزمونهای پارامتریک ضریب tتک نمونه ای استفاده شده است.
یافته ها نشان داد که تیپ های شخصیتی برونگرایی و روان نژندی بر خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری تاثیر دارد
و تیپ های شخصیتی روانرنجور و درون گرا بر خرید بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری تاثیر ندارد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2852 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 95 |
چکیده:
عموم مردم همواره با این سؤال که سرمایه خود را کجا پس انداز کنند تا بیشترین بازدهی را برای آن ها داشته باشد، مواجه هستند. صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی می باشد که فعالیت اصلی آن ها سرمایه گذاری در اوراق بهادار می باشد. در این بین عملکرد هر کدام از صندوق های مشترک (با سرمایه ثابت یا متغیر) با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین یک سرمایه گذار باید صندوق های سرمایه گذاری مشترک با سرمایه ثابت یا متغیر را از منظر عملکرد مورد سنجش قرار دهد تا بتواند سرمایه گذاری سودآوری داشته باشد. از این رو در این مطالعه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری با سرمایه ثابت و متغیر در بورس اوراق بهادار تهران بر اساس معیارهای بازده تعدیل شده ارزش خالص دارایی، بازده تعدیل شده قیمت بازار، شاخص شارپ و شاخص سورتینو مقایسه شد. به منظور بررسی فرضیات مطالعه از آزمون معنی داری اختلاف میانگین ها و داده های مربوط به 52 صندوق سرمایه گذاری مشترک طی سال های 1390 الی 1392 استفاده شد. انتظار بر این بود که به دلیل عدم بلوغ بازار سرمایه و ریسک گریزی سرمایه گذاران در کشور، صندوق های سرمایه گذاری مشترک با سرمایه ثابت از عملکرد بالاتری در مقایسه با صندوق های سرمایه گذاری مشترک با سرمایه متغیر برخوردار باشند، لیکن نتایج تحقیق نشان داد که بین ارزیابی عملکرد این صندوق ها بر اساس شاخص های بازده تعدیل شده بر اساس روش ارزش خالص دارایی، بازده تعدیل شده بر اساس روش قیمت بازار، شارپ و سورتینو تفاوت معنی داری وجود نداشته و این مطلب بیانگر این واقعیت است که رفتار عاملان اقتصادی و به ویژه سرمایه گذاران همواره در شرایط عدم حتمیت که در آن آینده مبهم و غیرقابل پیش بینی می باشد، رفتاری گله ای بوده و در چارچوب مبانی علم اقتصاد مالی نمی گنجد.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 669 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش ششم(مثنویات)
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 782 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش پنجم(مثنویات)
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 690 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش چهارم(مثنویات)
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 728 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش سوم(مثنویات)
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 799 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش دوم(مثنویات)
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1160 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
دیوان اشعار پروین اعتصامی=بخش اول(قصاید)