دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 27 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 327 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
لَبشِکَری یا لَبِ شکافته، یکی از نواقص زایشی بدن است. در این حالت بخشی از لب نوزاد باز میماند و گوشت آن رشد کافی نداشتهاست.
حالت لبشکری ممکن است همزمان با کام شکافته رخ بدهد.
در حالت کام شکافته، بخشهای چپ و راست سختکام پیوستگی ندارند. کامها یا لبهای شکافته در هر ۶۰۰ تا ۸۰۰ زایمان رخ میدهد و امروزه میتوان با جراحی سریع پس از زایمان آن را رفع کرد.
در زبان فارسی حالت لبشکری را با نامهای خرگوشلب، شکافتهلب، لبچاک، چهارلب، سهلبه، سهلنج، کفیدهلب، و شکرلب نیز مینامیدند.
لب شکری یک نقص مادرزادی قابل درمان است. این نقص زمانی رخ می دهد که در هنگام رشد جنین، بافت های فک فوقانی و بینی آنگونه که باید رشد نمی کنند. این حالت باعث به وجود آمدن شکافی در لب بالایی و گاها کام می شود که به آن لب شکری می گویند.
لب شکری معمولا موجب اختلال در سلامت فرد نمی شود و می توان به کمک عمل جراحی مشکل را رفع و وضعیت ظاهری فرد مبتلا را بهبود داد.
فهرست مطالب
مقدمه. 1
چه چیزی باعث لب شکری می شود؟. 1
علائم لب شکری چه چیزهایی هستند؟. 2
تشخیص لب شکری چگونه است؟. 2
معرفی.. 3
گونهها3
لبشکری (شکاف لب و کام) در کودکان. 4
انواع شکاف لب و کام. 5
علل شکاف لب و کام. 5
مشکلات ناشی از شکاف لب و کام. 6
عوامل لب شکری شدن کودکان. 7
عامل ارث... 7
عوامل محیطی.. 7
عوامل روانی.. 8
سندروم های موثر دیگر. 8
مبتلایان شکاف لب و کام با چه مشکلاتی مواجه خواهند شد؟. 8
عدم تناسب اندازه و شکل فک ها9
وضعیت سلامت دهان و دندان در کودکان مبتلا به شکاف لب وکام. 9
اپیدمیولوژی شکاف لب و کام. 9
بیشترین شکاف لب و کام در سن حاملگی ۳۰ -۳۱سال. 10
شکاف لب و کام توام بیشتر در جنس مذکر. 10
فراوانی شکاف کام منفرد، کمتر از نوع توام و لب منفرد. 11
نگاهی به سایر ناهنجاری های همراه با شکاف لب و کام. 11
درمان شکاف لب و کام. 11
توصیه های بعد از عمل جراحی شکاف لب و کام. 12
استرس مادر باردار و لب شکری.. 13
چگونگی رفتار با لب شکری ها13
لب شکری چیست؟ علل، علائم، تشخیص و درمان لب شکری.. 14
درمان لب شکری چگونه است؟. 14
در خانه برای کمک به کودک مبتلا به لب شکری چه می توان کرد؟. 15
شکاف لب (لب شکری)15
انواع مختلف شکاف لب و کام. 16
درمان. 16
عوارض شکاف... 17
منبع:18
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 27 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 83 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 57 |
*مقاله اولین گزارش ملی تجارت الکترونیکی در ایران*
معاونت برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی
دفتر توسعه تجارت الکترونیکی شماره مرکز اسناد معاونت: 370/83
15/4/83
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
پیشگفتار. الف
1. مقدمه 1
2. تجارت الکترونیکی در جهان. 4
3. راهبردهای تجارت الکترونیکی در ایران.................... .............................................. 5
4. عملکرد تجارت الکترونیکی تا پایان سال 1382.............. ................................. 9
4-1- آگاهسازی، آموزش و تحصیل. 9
الف- دوره های کاردانی و کارشناسی. 9
ب - دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد). 10
ج - دوره های کوتاه مدت. 11
د- نشستها و همایش های علمی. 13
هـ- پژوهشها و نشریات علمی. 14
و- اطلاع رسانی. 14
ز - آموزش الکترونیکی. 16
4-2- مسائل قانونی و مقرراتی. 17
4-3- زیر ساخت های تجارت الکترونیکی. 20
الف - مخابراتی. 20
ب- علمی. 25
ج- فنی. 26
د- استانداردسازی. 26
هـ- امنیتی. 27
و- اطلاعاتی. 27
4-4- مالیه الکترونیکی................................. ............................................................................ 29
4-4-1- بانکداری الکترونیکی.. 29
الف - خدمات الکترونیکی. 29
ب- اطلاع رسانی. 34
ج- سیستم مکانیزه. 35
4-4-2- بیمه الکترونیکی.. 38
4-4-3- بورس الکترونیکی.. 38
4-5- دولت الکترونیکی................................. ........................................................................... 40
الف- خزانهداری الکترونیکی. 40
ب - فراهمسازی الکترونیکی. 41
ج - مالیات الکترونیکی. 41
د- گمرک الکترونیکی. 42
هـ- خدمات الکترونیکی. 42
4-6- فعالیت های لجستیکی. 43
الف- امور گمرکی. 43
ب - حمل و نقل. 44
ج – انرژی. 46
د - شبکه پستی. 46
4-7- فعالیتهای تشویقی. 48
5. خلاصه و نتیجه گیری. 50
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول (1) عناصر کلیدی راهبردهای ملی تجارت الکترونیکی کشورهای مختلف 3
جدول (2): تقسیم وظایف برای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور براساس سیاست نامه تجارت الکترونیکی........ ..................... 7
جدول(3) : وضعیت شبکه مخابراتی در کل کشور در سالهای مختلف 22
جدول (4): وضع موجود شمارههای آنالوگ شبکه ثابت کشور از سال 1376 الی 1382 22
جدول (5): مشترکین خطوط پرسرعت دیتا.. 23
جدول (6): وضعیت ارتباطات بینالملل دیتا.. 23
جدول (7): نگاهی کلی به وضعیت بخش مخابرات در دورههای گذشته و همچنین هدف برنامه سوم توسعه و عملکرد چهار ساله اول برنامه 23
جدول (8): خلاصه عملکرد بانکهای کشور در سال 1382.. 37
جدول (9): فعالیت پروازی طی دوره 82- 1376.. 45
جدول (10): اطلاعات اساسی و پایه ای در کل شبکه پستی طی سالهای مختلف 47
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف قرار گرفته است. تجارت الکترونیکی یکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصههای اقتصادی است. ظهور اینترنت و تجاری شدن آن در دهههای اخیر شیوههای سنتی تجارت را متحول نموده است. تجارت الکترونیکی انقلابی در شیوهها و رویههای تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت و صرفهجویی را در بهترین وجه جامه عمل پوشانده است. در محیط الکترونیکی فاصلههای جغرافیایی و محدودیتهای زمانی و مکانی منتفی و مبادلات تجاری بر پایه اطلاعات الکترونیکی انجام میشود. تجارت الکترونیکی با رفع موانع فراروی تجارت بینالملل روند تجارت جهانی را تسریع مینماید. تجارت الکترونیکی از مزایا و پیامدهای اقتصادی مهمی از قبیل گسترش بازار، کاهش قیمت منابع تولید، ارتقای بهرهوری، کاهش هزینههای مبادلاتی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم برخوردار بوده و در رشد درونزای اقتصادی نقش محوری دارد.
مزایای فراوان تجارت الکترونیکی سبب شده که نه تنها کشورهای توسعه یافته بلکه کشورهای در حال توسعه نیز از آن به عنوان ابزاری برای رقابت در عرصه داخلی و بینالمللی استفاده نمایند. نبود راهبرد تجارت الکترونیکی نتیجهای جز انزوا درعرصه اقتصاد جهانی بدنبال نخواهد داشت. گسترش روزافزون حجم تجارت الکترونیکی در جهان، بکارگیری آن توسط بنگاههای اقتصادی و پذیرش تدریجی آن از سوی مصرفکنندگان بیانگر مزایای بالقوه تجارت الکترونیکی در عرصههای اقتصادی و تجاری است. بنابراین راهی جز تلاش مستمر برای استفاده از آن در فعالیتهای اقتصادی متصور نیست.
تحقیقات تجربی نشان میدهد که موفقیت تجارت الکترونیکی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه پیشرو بخاطر شرایط مناسب بسترهای الکترونیکی در این کشورها است. بسترهای الکترونیکی شامل فرصتهای مبتنی بر اینترنت، کیفیت زیرساختهای فناوری اطلاعات، فعالیتهای دولت و درجه تسهیل تجاری است. دسترسی افراد و تجار به ابزارهای ارتباطاتی با کیفیت برتر و هزینههای پایین، یکی از بسترهای مهم تجارت الکترونیکی است. رونق بکارگیری ابزارهای ارتباطات در عرصه اقتصادی در گرو محیط تجاری مناسب از قبیل ثبات سیاسی، مقررات مالیاتی، درجه بازبودن تجارت و سرمایهگذاری است. پذیرش تجار و مصرفکنندگان در کنار زیرساختهای اجتماعی و فرهنگی از قبیل نیروی انسانی ماهر و سواد الکترونیکی از سایر پیش شرطهای گسترش تجارت الکترونیکی محسوب میشود. محیط قانونی و سیاسی شامل قوانین اینترنتی، آسان بودن ایجاد کسب و کارهای جدید، حمایت از دارائیهای شخصی و مالکیت فکری و سرمایهگذاری و حمایتهای دولت از زیرساختهای فناوری برای توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی حیاتی است.
بنابراین برای توسعه تجارت الکترونیکی به مجموعه اقدامات اساسی در زمینههای زیرساخت فنی، مسائل قانونی ومقرراتی، آگاهسازی و آموزش و تحصیل، حمایت از بخش خصوصی و حمایتهای دولتی نیاز است تا شرایط برای فعالیت فعالان اقتصادی یعنی مصرفکنندگان و بنگاهها که نقش محوری در بکارگیری تجارت الکترونیکی دارند، فراهم شود.
وزارت بازرگانی با توجه به مسئولیت راهاندازی تجارت الکترونیکی در کشور با تعامل و همکاری کامل با دستگاههای اجرایی در زمینههای حقوقی، آموزشی و فنی در جهت توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی تلاش نموده است. همکاری در تدوین و تصویب قانونی تجارت الکترونیکی، حمایتهای مالی از برگزاری دورههای کارشناسی ارشد و دکتری رشتههای تجارت الکترونیکی با دانشگاههای کشور، برگزاری همایشهای داخلی و بینالمللی و اجرای طرح امکانسنجی تجارت الکترونیکی و طرحهای مرتبط و همکاری و هماندیشی با دستگاههای اجرائی از اهم فعالیتهای صورت گرفته در زمینه تجارت الکترونیکی است.
بر اساس سیاست نامه تجارت الکترونیکی، دستگاههای اجرایی دارای وظایف مشخص و معینی در زمینه تجارت الکترونیکی هستند. در این راستا، وزارت بازرگانی در نظر دارد گزارش عملکرد تجارت الکترونیکی کشور را هر سال تهیه ومنتشر نماید و دستگاههای اجرایی برتر را شناسایی و معرفی نماید. این گزارش بمنظور سنجش میزان فعالیتهای دستگاههای اجرایی بر اساس گزارشهای ارسالی دستگاههای یاد شده تدوین و تنظیم شده است.
لازم به ذکر است که چون این گزارش برای اولین بار در کشور تهیه و منتشر میشود لذا ممکن است با کاستیهایی مواجه باشد از این نظر، پیشنهادات و نقطهنظرات تمامی دستگاههای اجرائی، صاحبنظران و کارشناسان مربوط برای بهبود معیارهای ارزیابی تجارت الکترونیکی نقش کارسازی خواهد داشت.
در خاتمه ضروری است از همکاری تمامی دستگاههای اجرایی که در ارسال گزارش عملکرد متقبل زحمت شدند و نیز از جناب آقای دکتر محمودرضا هاشمی مشاور محترم معاونت و همچنین جناب آقای محمود محمودزاده تشکر شود. انتظار میرود دستگاههای اجرائی با پیشنهاد معیارهای سنجش تجارت الکترونیکی و تکمیل و ارائه اطلاعات برای سالهای آتی در حرکت به سمت وضعیت مطلوب تجارت الکترونیکی تلاش نمایند.
فرهاد دژپسند
معاون برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی
اندازهگیری و محاسبه میزان پیشرفت تجارت الکترونیکی برای رسیدن به وضعیت مطلوب بسیار ضروری بنظر میرسد و میتواند در شناسائی عوامل مؤثر بر توسعه و موانع فراروی تجارت الکترونیکی و هماهنگی دستگاههای اجرایی مربوطه و سرانجام رفع مسائل موجود بسیار مؤثر باشد.
هدف گزارش حاضر بررسی عملکرد تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال 1382 است. از آنجا که تا بحال عملکرد تجارت الکترونیکی در کشور تدوین نشده است لذا در این گزارش وضعیت فعلی تجارت الکترونیکی تا پایان سال 1382 بحث شده ولی لزوماً تمامی فعالیتها در سال مزبور انجام نیافته است.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 28 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 60 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
زنان سرپرست خانوار مقوله است که در چهارچوب رفاه خانواده امر مهمی تلقی می شود و حقیقتاً زن و خانواده دو مقوله غیر قابل تفکیک از یکدیگرند. واقعیات موجود در جامعه نشان از آن دارد که علی رغم اعلامیه ها و بیانیه ها و تاسیس نهادها و سازمان های بین المللی مختلف در تحقق حقوق زن، مسئولیت و هزینه ها قابل توجه و طاقت فرسای تامین معاش خانواده که بر عهده این قشر آسیب پذیر اجتماعی می باشد در بسیاری از موارد سخت و یا حتی غیر ممکن است و در صورت تحقق نیز زندگی سرشار از سختی ها و محنت ها را متحمل این مادران پدر نما می کند. در این میان زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند. آنان هم مادران فرزندان خود هستند و هم پدران آنان. اصطلاح زنان سرپرست خانوار به زنانی اطلاق میشود که مسئولیت تامین معاش زندگی یا اداره امور خود و یا خانواده خود را بطور دائم یا موقت عهده دار هستند.
زنان سرپرست خانوار از جمله گروهای آسیب پذیر اجتماعی هستند که گاه عواملی چون طلاق ، فوت یا اعتیاد همسر، از کار افتادگی و رها شدن توسط مردان موجب آسیب پذیر شدن این طیف وسیع در جامعه می شود. تصور این واقعیت که اگر موقعیت آنان در جامعه سنتی و پدر سالارانه باشند نیز درد آور است. براساس آمار های رسمی کشور امروز زنان سرپرستی 4/9درصد خانوار ایرانی را بر عهده دارند (غفاری.1382.6) درآمد کمتر زنان سرپرست خانوار موجب فقر نسبی آنان نسبت به مردان سرپرست خانوار می شود.
متاسفانه در جامعه کنونی ما زندگی زنان پس از ترک شوهر غالبا با ابهامات و مخاطراتی روبروست از جمله سرپرستی فرزندان به تنهایی، سختی مشکلات اقتصادی، زندگی در تنهایی و همراه با افسردگی و ناامیدی و همچنین نگرش غلط جامعه نسبت به زنان مطلقه و بیوه در فقدان همسرشان آنان را در روابط اجتماعی و حضور در اجتماع با مشکلات عدیده ای روبرو می کند. نگاه های معنی دار، سخنان تلخ و گزنده، از دست دادن حمایت های عاطفی همسر، فقر اقتصادی و تمایل به تنها ماندن و حفظ حیثیت و شخصیت خود پاره ای از مشکلات تمام ناشدنی این قشر زحمت کش است. باری با تمام این مشکلات نیاز به توجه جدی در این باره احساس می شود.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات
مقدمه
اهمیت موضوع
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
فصل دوم: ادبیات تحقیق
سرپرست خانواده
ادبیات نظری
نظریات اسلام
نظریههای روانشناسی
نظریات جامعه شناسی
الف:نظریه زنانه شدن فقر یا آسیب پذیری زنان سرپرست خانوار
ب:نظریه ساختی کارکردی
ج:نظریه طبقاتی و ناتوانی دولت ها
د:نظریه کنش
چارچوب نظری
پیشینه تحقیق
قانونگذاری
اجرایی
راهبردها و راهکارها
رویکرد پیشگیری
رویکرد حمایتی
حمایتهای قانونی
حمایتهای اقتصادی
فهرست منابع
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1006 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
آلیاژ نایتینول از دو عنصر نیکل و تیتانیم با درصد اتمی مساوی یا نزدیک به هم درست شده است . این آلیاژ به سبب داشتن خواص منحصر به فردی همچون حافظه داری ، زیست سازگاری ، نرمی و سفتی انتخابی مورد توجه مهندسین صنایع جدید و متخصصین رشته های پزشکی و بیومواد قرار گرفته است .
این مقاله به تأثیر رفتار سوپر الاستیک آلیاژ نایتینول پرداخته ؛ سوپر الاستیسیته توسط حفرهها ویژه شبیه شکل ، اندازه وتوزیع تخلخل کنترل می شود . که سبب بهبود چقرمگی خواص الاستیک و استحکام فشاری و خواص مکانیکی دیگر می شود .
کلمات کلیدی : نایتینول – سوپر الاستیک – حافظه داری – تخلخل ––چقرمگی
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- پروسة آزمایشگاهی
3- بحث و نتایج
3-1- مرفولوژی و توزیع حفره ها
3-2- ارزیابی ریز ساختار
3-3-آنالیزCDS
3-4- تکامل خواص مکانیکی – آزمون فشار
نتیجه گیری
منابع ومآخذ
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
*مقاله درباره ی اوپک*
«فهرست مطالب»
پیشگفتار
مقدمهای دربارة اوپک
از اساس تا تأسیس
عملکرد 27 ساله اول اوپک
از یک حالت دفاعی به یک حالت تهاجمی
آینده سیاسی اوپک
اساسنامه سازمان اوپک
فهرست منابع و مأخذ
« پیشگفتار»
مسأله سوخت و انرژی یکی از حیاتیترین مسائل اجتماعی امروز جهان میباشد. و موضوع نفت و گاز در مرکز این نیروی حیاتی قرار داشته و دنیای صنعت وابستگی شدیدی به آن دارد.
بعضی کشورهای صنعتی برای دسترسی« نفت» طلای سیاه و مشتقات آن روشهای گوناگون اختیار کردهاند که گاهی تا مرز استعمار و بهرهکشی از طریق زورگویی پیش رفته است و ملتهای مالک ذخائر نفتی روی هم رفته تا به حال نتواستهاند آنطوری که باید و شاید برای پیشرفت هنوز از این کالاها استفاده نمایند.
سازمان اوپک از بدو تشکیل موفق شد جاذبههای لازم برای گردهم آوردن بخشی از کشورهای جهان سوم را که حیات اقتصادی آنان در گروه تولید و صدور مادة اولیه نفت بود فراهم آورد و بتدریج اعضایی را از قارههای مختلف جهان به سوی خود جلب کند حقیقت سازمان اوپک بمنزله نخستین مجموعه از کشورهای جهان سوم که تحت فشار سیاسی و اقتصادی قدرتهای بزرگ و شرکتهای چند ملیتی ذخایر آنان به بهای ناچیز غارت میشد. مقام و موقع خاصی داشته و دارد و به طبع سرنوشت آن میتواند جامعه کشورهای دارنده با ذخایر طبیعی با اقتصاد تکمحصولی ارزنده و آموزنده باشد.
در بطن اوپک کشورهای عرب که تقریباً دارای 60 درصد از تولیدات نفتی هستند از اعمال نفوذ بیشتری برخوردار بوده که جنبة سیاسی آن از محدودة بازار نفت تجاوز میکند.
در سپتامبر 1960 وقتیکه اوپک تأسیس شد ناظران سیاسی معدودب قدرت آینده این سازمان جدید را احساس میکردند بعد ازموقعیتهای کشور یعنی با سرکارآمدن سرهنگ قذافی در 1969 کشورهایا صادرکننده نفت از قدرت خود آگاهی یافته و بتدریج یک استراتژی تهاجمی به خود گرفته قدرت خود را از طریق افزایش قیمت نفت خام و کنترل فعالیتهای نفتی اعمال میکنند.
در اکتبر 1974 توسل کشورهای تولیدکننده نفت در سطح اوپک «اسلحه سیاسی نفت سبب چهار برابر شدن قیمت نفت در مدت 3 ماه گشته و ارادة کشورهای صادرکنندة نفت را در مورد بکاربردن نفوذ خود در تحولات اقتصاد جهانی از این به بعد مورد تأئید قرار میدهد.
آنچه مورد تأئید بسیاری از کارشناسان اقتصادی قرار گرفته است که کشورهای عضو سازمان اوپک طی سالهای دهة 1970 و سالهای اولیه دهة 1980 در اثر تلاشهای سازمان اوپک و نیز شرایط بینالمللی حاصل به درآمدهای سرشاری دست یافتهاند که عموماً آنرا در ساختار اقتصادی نه تنها به رشد و توسعة اقتصادی کشورهای خود کمکی نکردهاند که معضلات اقتصادی و سیاسی بغرنج و لاینحلی را نیز بوجود آوردهاند.
اکنون لازم است سازمان اوپک( چنانچه بتواند در دنیای پرتلاطم کنونی به حیات خود ادامه دهد) در یک مرحله نوین از فعالیتهای خود نسبت به چگونگی کاربرد وجوه حاصل از فروش نفت بوسیلة کشورهای عضو برنامههای جامعی را تدوین کند تا با یافتن روشهایی برای همکاری در سرمایهگذاری مشترک از خروج نهایی این امکانات مالی از سازمان اقتصادی کشورها جلوگیری بعمل آورد.
« مقدمهای دربارة اوپک»
در کنفرانس بغداد در سپتامبر 1960 که سبب پیدایش سازمان کشورهای صادرکنندة نفت اوپک Opec 1 شد. یکی از بنیانگذاران آن به نام ژانپابلوبرزآلفونسو 2 که وزیر ونزوئلائی اظهار داشت ما در حال ساختن تاریخ هستیم.
برای مجامع بینالمللی سیزدهسال انتظار لازم بود تا به عمق مفاهیم واقعی این اظهارات پی ببرد. حوادث اکتبر 1973 در حقیقت یک مرحلة برجسته از تجدیدنظر قاطع در ارتباط بین قدرتها در عرصة جهانی بوده که پیدایش آنها تمام هبستگیهای سیاسی و اقتصادی بین ملتهای صنعتیشده و در حال توسعه را برهم زد.
1 – Opec Organizationof petrolum Expoting Countries
2 – Juan . poblo . perez. aifonso
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
*مقاله انواع تجارت الکترونیک*
انواع تجارت الکترونیک
ارتباط بین تجارت و تکنولوژى دیر زمانى است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکى باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتى بود. در حدود 2000 سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتى را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین هاى دور دست یابند. با این پیشرفت، براى اولین بار مرزهاى جغرافیایى براى تجارت باز شد و تجارت با سرزمین هاى دیگرآغاز شد. اکنون، شبکه جهانى اینترنت مانند همان کشتى است که نه تنها فواصل جغرافیایى، بلکه اختلافات زمانى را نیز کمرنگ نموده و صحنه را براى نمایشى دیگر آماده کرده است.
براى گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهاى این تکنولوژى از جمله زیرساختار مخابراتى،مسایل قانونى و ایمنى پیام رسانى مهیا شود.
مهم ترین هدف در تجارت - حال چه از روش هاى بسیار پیشرفته الکترونیکى استفاده کند و چه از روش هاى سنتى و قدیمى -همانا دستیابى به پول و سود بیشتر است. طبیعتا در این میان، نقش بانک ها و موسسات اقتصادى در نقل وانتقال پول بسیار حیاتى است. هنگامى که در سال 1994 اینترنت قابلیت هاى تجارى خود را علاوه بر جنبه هاى علمى و تحقیقاتى به نمایش گذاشت،موسسات تجارى و بانک ها در کشورهاى پیشرفته اولین نهادهایى بودند که تلاش جدى خود را براى استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند. محصول تلاش آنها نیز همان بانکدارى الکترونیک امروزى است. سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبى براى انواع فعالیت هاى بانکدارى و اقتصادى بشمار مى رود.
بانکدارى و تجارت الکترونیک هم اکنون در جهان به عنوان یک بحث بسیار تخصصى و در عین حال، بسیار پیچیده تبدیل شده است و تطبیق آن با سیاست هاى تجارى و اقتصادى کشورهاى مختلف نیاز به تحقیق و برنامه ریزى دقیق دارد.
در بررسى تاریخچه تجارت الکترونیک درمى یابیم که بورس هاى اوراق بهادار نیز موسسات دیگرى بودند که به سرعت فعالیت خود را با روند پیشرفت اینترنت هماهنگ کردند و موفق شدند که در عرض مدت کوتاهى، با توجه به برترى هاى اینترنت در مقایسه با روش هاى قدیمى، به دلیل سرعت و دقت بالا، به موفقیت هاى بى نظیرى دست یابند.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1591 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 133 |
شبکه های حسگر بی سیم شامل تعدا زیادی از سنسورهای کوچک است که که می توانند یک ابزار قوی برای جمع آوری داده در انواع محیط های داده ای متنوع باشند. داده های جمع آوری شده توسط هر حسگر به ایستگاه اصلی منتقل می شود تا به کاربر نهایی ارائه می شود. یکی از عمده ترین چالشها در این نوع شبکه ها، محدودیت مصرف انرژی است که مستقیما طول عمر شبکه حسگر را تحت تأثیر قرار میدهد ، خوشه بندی بعنوان یکی از روشهای شناخته شده ای است که بطور گسترده برای مواجه شدن با این چالش مورد استفاده قرار میگیرد.
خوشه بندی به شبکه های حسگر بی سیم معرفی شده است چرا که طبق آزمایشات انجام شده ،روشی موثر برای ارائه ی بهتر تجمع داده ها و مقیاس پذیری برای شبکه های حسگر بی سیم بزرگ است. خوشه بندی همچنین منابع انرژی محدود حسگرها را محافظت کرده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه. 2
فصل اول :شبکه ی حسگر بی سیم. 3
مقدمه. 4
بررسی اجمالی مسائل کلیدی.. 6
انواع شبکه حسگر بی سیم. 11
ساختارهای شبکه حسگر بی سیم. 14
ویژگیهای سختافزاری:17
کاربردهای شبکه ی حسگر بی سیم. 20
عوامل موثر بر شبکه ی حسگر بی سیم. 26
پشته پروتکلی.. 33
نتیجه گیری بخش... 38
فصل دوم :انواع الگوریتم های خوشه بندی.. 39
مقدمه. 40
بررسی کلی خوشه بندی.. 40
الگوریتم های خوشه بندی سلسله مراتبی.. 40
الگوریتم های خوشه بندی طیفی.. 41
الگوریتم های خوشه بندی مبتنی بر شبکه ی گرید. 42
الگوریتم خوشه بندی مبتنی بر تراکم. 43
الگوریتم های خوشه بندی پارتیشن بندی.. 43
الگوریتم خوشه بندی ژنتیک k-means برای ترکیب مجموعه داده های عددی و قاطعانه. 44
الگوریتم مقیاس.......45
الگوریتم k-means هماهنگ.. 46
مقداردهی k-means با استفاده از الگوریتم ژنتیک.. 47
رویکرد مجموع خوشه ها برای داده های ترکیبی............48
الگوریتم تکاملی ترکیبی.......49
اصلاح جهانی الگوریتم k-means 50
الگوریتم ژنتیک k-means سریع. 50
نتیجه گیری بخش... 52
فصل سوم :الگوریتم های خوشه بندی در شبکه ی حسگر بی سیم. 53
مقدمه. 54
چالش ها در الگوریتم های خوشه بندی در شبکه ی حسگر بی سیم. 56
فرآیند خوشه بندی.. 58
پروتکل های خوشه بندی موجود. 59
الگوریتم های ابداعی......59
طرح های وزنی.......60
طرح های شبکه ی گرید. 62
طرح های سلسله مراتبی و دیگر طرح ها......64
الگوریتم های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم ناهمگون. 73
مدل ناهمگون برای شبکه های حسگر بی سیم......73
طبقه بندی ویژگی های خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم ناهمگون......75
الگوریتم خوشه بندی برای شبکه های حسگر بی سیم ناهمگون......77
نتیجه گیری بخش... 92
فصل چهارم:بررسی دو الگوریتم خوشه بندی EECS و A-LEACH.. 93
مقدمه. 94
EECS.. 95
نمای کلی مشکلات.. 95
جزئیات EECS. 97
تحلیل EECS. 103
شبیه سازی.. 107
رویکردهای آینده112
A-LEACH.. 113
آثار مربوطه. 113
تجزیه و تحلیل انرژی پروتکل ها115
A-LEACH.. 115
شبیه سازی.. 118
رویکردهای آینده و نتیجه گیری 122
نتیجه گیری.. 123
فهرست اشکال
شکل .1 . طبقه بندی موضوعات مختلف در شبکه ی حسگر بی سیم. 8
شکل .2. ساختار کلی شبکه ی حسگر بی سیم. 16
شکل. 3. ساختار خودکار16
شکل. 4. ساختار نیمه خودکار17
شکل. 5.ساختار داخلی گره ی حسگر. 18
شکل 6. پشته ی پروتکلی.. 34
شکل 7 . نمونه ای از الگوریتم GROUP. 63
شکل .8 . الف )ساختار شبکه ب)شبکه بعد از چند دور78
شکل 9. الف) ساختار شبکه ب) خوشه بندی EDFCM.. 85
شکل 10. سلسله مراتب خوشه در زمینه ی سنجش... 87
شکل 11. دیاگرام شماتیک از مناطق در اندازه های مختلف.. 89
شکل .12. تاثیر هزینه ی سرخوشه ی موردنظر. 102
شکل. 13. پدیده ی شیب در شبکه. 105
شکل.14. الف : توزیع غیر یکنواخت ب : توزیع یکنواخت.. 107
شکل. 15. الف: صحنه ی معمولی ب: صحنه ی بزرگ 108
شکل .16. الف : صحنه ی معمولی ب: صحنه ی بزرگ 109
شکل. 17. الف : صحنه ی معمولی ب: صحنه ی بزرگ.. 110
شکل.18. تعداد خوشه ها در هر دور در EECSو LEACH(صحنه ی 1)111
شکل. 19.الف : صحنه ی معمولی ب : صحنه ی بزرگ.. 112
شکل .20. مدل شبکه ای A-LEACH.. 118
شکل 21. شبکه ی حسگر بی سیم با مدل A-LEACH.. 119
شکل .22. طول منطقه ی ثبات برای مقادیر مختلف ناهمگونی.. 120
شکل 23. تعداد گره های زنده نسبت با دور با m=0.1 و a=1. 120
شکل .24. تعداد گره های زنده نسبت به دور با m=0.3 و a=1. 121
شکل. 25. تعداد گره های زنده نسبت به دور با m=0.5 وa=1. 121
فهرست جداول
جدول 1 .مقایسه ی الگوریتم های خوشه بندی طرح سلسله مراتبی.. 72
جدول.2. مقایسه ی الگوریتم های خوشه بندی.. 91
جدول.3. مفهوم نمادها98
جدول .4 . توصیف حالات یا پیغام ها98
جدول 5 . پارامترهای شبیه سازی.. 107
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 31 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
تورم به عنوان یکی از مشکلات موجود در اقتصاد که همواره موجب نگرانی دولتمردان هر کشوری می باشد، در اقتصاد مطرح است. تورم می تواند هم به عنوان معلول ساز و کارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هم علت بسیاری از پدیده ها نه فقط در عرصه اقتصاد بلکه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی مطرح باشد. بدون شک پدیده ای با این ابعاد برای هر دولتی بسیار قابل توجه است لذا به ترتیب به موارد زیر پرداخته می شود:
الف) تعریف تورم
ب) انواع تورم
ج) عوامل موثر بر تورم براساس دیدگاههای مختلف
د) تورم در ایران و دیدگاههای مختلف در رابطه با آن
فهرست مطالب
مقدمه
الف) تعریف تورم
ب) انواع تورم
ب-1) از دیدگاه میزان تورم
ب-2) از دیدگاه عوامل موثر بر تورم
ج) عوامل موثر بر تورم براساس دیدگاههای مختلف
د) تورم در ایران
بررسی روند تورم در ایران
1- قبل از 1338
2- طی دوره1338-57
3- تورم طی دوره 67-1358
4- روند تورم در طول برنامه اول توسعه (72-1368)
5- روند تورم در طول برنامه دوم توسعه (78-1373)
6- تورم در طول سالهای82-
بررسی سیاستهای اتخاذ شده در قبال تورم و بررسی اثرات آن
1- کنترل نقدینگی
2- تثبیت نرخ ارز
3- افزایش واردات
4- ایجاد صندوق ذخیره ارزی
5- تثبیت قیمت کالاهای ضروری
منابع
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2737 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
مطلب پیش روی شما در واقع مقدمهای است بر یک سلسله مطالب در تشریح ویژگیهای فنی لنزهای شرکت نیکون. اما پیش از ورود به آن مطالب ، بنظر میرسد که لازم است مقدمه ای بر مفاهیم اولیه و پایهای لنزها داشته باشیم که به آغاز مطالب بعدی کمک خواهد کرد.
بر روی هر لنز عکاسی یک سری مشخصات برای معرفی لنز حک شده است. مهمترین آنها را به سادگی در رینگ جلوی هر لنزی خواهید یافت. این مشخصات شامل: نام شرکت سازنده، فاصله کانونی، بازترین دهانه دیافراگم و اندازه قطر رینگ لنز جلوی لنز است. اجازه بدهید از آخر به اول برگردیم. این آخری که همراه علامت Ø ( بخوانید فی) قطر رینگ جلوی لنز را به میلیمتر نشان میدهد، که مشخص کننده اندازه فیلترها( یا هر وسیلهای که به لنز شما الحاق میشود) میباشد.
فهرست مطالب
مقدمه ای بر معرفی مفاهیم فنی لنزها3
شناخت کلی لنزها 8
شارپنس 8
زاویه دید 11
عمق میدان 14
چگونه از عمق میدان بهترین استفاده را بکنیم؟ 16
پرسپکتیو 20
کارکرد عدسی(لنز)ها در دوربینهای دیجیتال 21
چرا لنز مهم است؟ 22
کدام مدل لنز مناسبتر است؟ 22
انواع لنزهای موجود کدامند؟ 22
قابلیتهای اضافی دیگر 24
نکته آخر 25
کنتراست لنز و جداول MTF41
چه چیز رنگ کنتراست را ایجاد میکند؟ 43
جدول MTF چیست؟ 44
کنتراست لنز و خطاهای رایج 49
اهمیت کنتراست لنز 51
تفرق نور 52
اعوجاج تصویر 53
انحنای تصویر 54
خطای کروی 54
کما (Coma) 54
انعکاس تصویر 54
خطای رنگی 55
لنز داخل چشمی (IOL)55
گزارش نتایج و عوارض عمل فیکو و کارگذاری لنز داخل چشمی 59
فهرست منابع 61
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
بازدید ها | 39 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 508 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
گزارش حاضر، حاصل 240 ساعت ، دوره کارآموزی اینجانب در شرکت تجهیزات پزشکی آرایه طب سپاهان می باشد. اینجانب در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی وعملی خوبی نموده، هرچند با توجه به زمان محدود 240 ساعت نمی توان به همه ریزه کاریهای سیستم حسابداری واقف شد
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی |
5 |
تاریخچه سازمان |
6 |
نمودار سازمانی و تشکیلات |
6 |
نوع محصولات تولیدی یا خدمات |
6 |
شرح فرآیند تولید یا خدمات |
6 |
فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز |
7 |
موقعیت رشته کارآموز در مرکز کارآموزی |
8 |
بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در مرکز کارآموزی |
8 |
امور جاری در دست اقدام در مرکز کارآموزی |
8 |
برنامه های توسعه آینده مرکز کارآموزی |
8 |
برخی از قسمتها و عملیات کاربردی در نرمافزار پارسیان |
9 |
فصل سوم: آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات |
20 |