دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 36 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مطالعه میزان سلامت روانی در کارمندان اداره بهزیستی شهر کوهدشت انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان زن و مرد اداره بهزیستی شهر کوهدشت با حجم 36 نفر تشکیل می دهند که از این افراد تعداد 31 نفر با محقق در اجرای آزمون سلامت عومی GHQ و پرسشنامه محقق ساخته همراه آن همکاری نموده اند این تحقیق از انواع زمینه یابی و با هدف بررسی یک فرضیه و چهار سوال تحقیقی انجام گرفت که داده های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با درجه آزادی 95% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری نتایج بدست آمده در پاسخ به فرضیه و سوالات تحقیق به این ترتیب مشخص شده است که میزان سلامت روانی در مردان بیشتر از زنان است و بین سلامت روانی و سن کارمندان رابطه معنی داری وجود ندارد همچنین نتایج گویای این مطلب است که نوع اشتغال در کارمندان در میزان سلامت روانی آنها تأثیر گذار نیست و وجود گروههای مختلف فعالیتی در اداره بهزیستی تأثیری در میزان سلامت روانی کارمندان ندارد و بالاخره این که بین سلامت روانی و سنوات کاری کارمندان بهزیستی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فهرست مطالب
چکیده مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف تحقیق فرضیه تحقیق سوال تحقیق متغیرهای تحقیق پیشینه نظری تحقیق جمع بندی روش تحقیق جامعه آماری نمونه تحقیق ابزار تحقیق روش نمره گذاری مقیاس های چهارگانه آزمون GHQ موارد کاربرد و محدودیت ها GHQ پایایی آزمون اعتبار پرسشنامه ویژگی روش جمع آوری اطلاعات و اجراء تجزیه و تحلیل داده ها داده های آماری جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل داده ها میانگین سلامت روانی جامعه مورد مطالعه تجزیه و تحلیل فرضیه و سؤالات تحقیق نتیجه گیری کلی محدودیتهای تحقیق پیشنهادات منابع و مآخذ
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 27 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 61 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
مقدمه
امروزه اهمّیت «توسعه اقتصادی» و نقش بارز آن در بنا نهادن جامعهای آرمانی، بر هیچ کس پوشیده نیست تا آنجا که میتوان آن را از اولویتهای دنیای امروز دانست، اولویتی که بر اساس آن بسیاری از محاسبات و معادلات جهانی شکل میگیرد. جست و جو در متون اسلامی در این زمینه، نشان میدهد که اسلام در پرداختن به مسائل و مباحث مربوط به توسعه اقتصادی، از همه مذاهب و مکاتب دیگر پیشی گرفته است.
اصطلاح توسعه بصورت فراگیر پس از جنگ جهانی دوم مطرح شده است.
واژه توسعه به معنای پیشرفت و به معنای خروج از لفاف است
خروج از لفاف یعنی خروج از جوامع سنتی به جوامع صنعتی
نکات مهم در توسعه عبارتند از :
1 ) مقوله ارزشی 2) چند جانبه و چند بعدی است 3) ارتباط نزدیکی با بهبود دارد
اهداف توسعه:
1* مایک تودارو : توسعه چند بعدی است و آنرا مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی طرز تلقی مردم ، نهادهای مالی ، کاهش نابرابری و ریشه کن کردن فقر مطلق می داند .
2* برن اشتاین : تلاش برای ایجاد توسعه با بار ارزشی همراه است اشتیاق برای غلبه بر سوء تغذیه فقر و بیماری که از شایعترین و مهمترین دردهای بشری هستند از جمله اهداف توسعه به شمار می آید.
3* دادلی سیرز : توسعه جریانی چند بعدی تجلیل سازمان و جهت گیری متفاوت کل نظام اقتصادی ، اجتماعی عادت و عقاید مردم می داند.
4* پیتر دونالدسن : توسعه تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی گزینش ها و نهاده ها برای تحقق کامل هدفهای جامعه می داند و ادامه توسعه با آگاهی همگانی مردم از تغییرات و مشارکت صورت می گیرد.
5* میسرا : محقق هندی بر ابعاد فرهنگی تاکید دارد
6* گونار میردال : توسعه یعنی فرآیند دور شدن از توسعه نیافتگی یعنی رهایی از چنگال فقر با برنامه ریزی بهتر به منظور توسعه
7* بروگلفید : توسعه یعنی پیشرفت به سوی اهداف رفاهی ، توسعه باید نابرابری را کاهش داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 37 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 268 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی مشکلات روانشناختی نوجوانان پسر در خانواده های تک والد صورت گرفت.
روش پژوهش کیفی است و از مدل نظریه زمینه ای استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر خانواده های تک والد مدارس راهنمایی دولتی و غیردولتی شهر کوهدشت در سال تحصیلی 94-93 تشکیل دادند. ابزار اصلی پژوهش مصاحبه ی نیمه ساخت یافته بود. به روش نمونه گیری هدفمند 18 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و با آنها مصاحبه صورت گرفت. پس از اجرای پژوهش و کدگذاری مصاحبه های انجام شده، تجزیه و تحلیل آنها صورت گرفت. مشکلات روانشناختی مورد بررسی در این پژوهش که با توجه به پژوهش های پیشین مد نظر قرار گرفتند عبارتند از: اضطراب، افسردگی، بزهکاری، پرخاشگری، عدم سازگاری، فقدان عزت نفس و کاهش عملکرد تحصیلی. پس از تحلیل محتوای مصاحبه ها و کدگذاری آنها، مولفه های موثر بر هریک از مشکلات روانشناختی مد نظر بدست آمد. یافته ها نشان دادند مسائل و مشکلاتی که خانواده های تک والد با آنها روبرو هستند ممکن است به مشکلات روانشناختی نوجوانان پسر این خانواده ها بیانجامد. به نظر می رسد حمایت های اقتصادی و اجتماعی بیشتری نسبت به خانواده های تک والد لازم است تا از بروز مشکلات روانشناختی در اعضای این نوع خانواده ها (نوجوانان پسر) جلوگیری شود.
کلیدواژه ها: خانواده تک والد، نوجوان، مشکلات روانشناختی، اضطراب، افسردگی، بزهکاری، پرخاشگری، عدم سازگاری، فقدان عزت نفس و کاهش عملکرد تحصیلی.
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: چارچوب پژوهش
مقدمه: 2
بیان مسأله: 3
اهمیت و ضرورت پژوهش: 6
هدف پژوهش: 7
سوال پژوهش: 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها: 7
تعاریف نظری: 7
تعاریف عملیاتی... 8
فصل دوم: ادبیات پژوهش
مقدمه: 12
قسمت اول: خانواده و خانواده تک والد.. 12
خانواده. 12
خانواده تک والد.. 13
انواع خانواده های تک والد.. 14
خانواده تک والد ناشی از طلاق... 14
خانواده تک والد ناشی از مرگ یکی از والدین... 15
خانواده های پدر تک والدی... 17
خانواده های مادر تک والدی... 17
توانمندی های خانواده های تک والد.. 18
محدودیت های خانواده های تک والدی... 19
خلاصه قسمت اول: 20
قسمت دوم : نوجوانی... 20
تعریف نوجوانی: 20
برخی از نظریه های موجود درباره نوجوانی... 22
نظریه روانی- اجتماعی... 22
نظریه یادگیری اجتماعی... 22
خلاصه قسمت دوم: 23
قسمت سوم: مشکلات روانشناختی... 24
تعریف مشکلات روانشناختی: 24
اضطراب.... 24
علائم اضطراب.... 25
انواع اضطراب.... 25
برخی از نظریه های اضطراب.... 26
نظریه انسان گرایان.. 26
نظریه های شناختی... 27
افسردگی... 28
برخی از نظریه های موجود در مورد افسردگی... 29
نظریه درماندگی آموخته شده. 29
نظریه انسان گرایی... 29
نظریه شناختی بک...... 30
بزهکاری... 31
نظریه یادگیری اجتماعی و بزهکاری... 32
وضعیت اقتصادی و بزهکاری... 33
پرخاشگری... 34
انواع پرخاشگری: 34
نظریه شخصیت هورنای و پرخاشگری... 35
عوامل شناختی و پرخاشگری... 35
عوامل خانوادگی و پرخاشگری... 36
عدم سازگاری... 37
برخی از دیدگاه های سازگاری... 38
دیدگاه روان شناختی... 38
دیدگاه یادگیری اجتماعی... 38
نظریه روانی- اجتماعی... 39
عوامل موثر بر سازگاری... 40
ویژگی های فردی: 40
عوامل خانوادگی: 40
فقدان عزت نفس..... 41
برخی از نظریه های عزت نفس..... 42
نظریه عزت نفس ویلیام جیمز.. 42
نظریه عزت نفس کوپراسمیت.... 43
کاهش(افت) عملکرد تحصیلی... 44
تعریف عملکرد تحصیلی: 44
عوامل موثر در عملکرد تحصیلی... 45
عوامل فردی یا درونی... 45
شرایط خانوادگی... 46
وضعیت اقتصادی... 46
خلاصه فصل دوم: 47
فصل سوم: روش انجام پژوهش
مقدمه: 51
نوع و روش پژوهش: 51
ابزار پژوهش..... 51
جامعه آماری و نمونه پژوهش..... 53
روش های آماری و تحلیل داده ها. 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه: 56
یافته ها: 56
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه: 76
برخی از محدودیت های پژوهش: 87
پیشنهادها. 87
پیشنهادهای کاربردی: 87
پیشنهادهای پژوهشی: 88
منابع فارسی: 90
منابع لاتین: 95
پیوست.... 98
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 22 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 528 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب(سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب)
سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب(سوالات استخدامی تئوری های مدیریت با پاسخنامه شامل 250 سوال به همراه جواب)
دسته بندی | جغرافیا |
بازدید ها | 16 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
مقدمه:
در غالب جرایم دو کنشگر ضروری است: بزهکار و بزه دیده بر اساس نظریه حسابگری بنتام شخص قبل از ارتکاب جرم با سنجش منافع و مضار آن به حسابگری میپردازد و چنانچه دریابد منافع مکتبی احتمالی بیشتر از مضار است، اقدام خواهد کرد یکی از مواردی که میتواند در حسابگری بزهکار مورد لحاظ قرار گیرد وجود بزه دیدهای است که آماج مناسبی برای ارتکاب جرم باشد. اطفال و زنان به دلیل وضع فیزیولوژیکشان آماج مناسبی برای بزهکارانند. این گروه به دلیل فقدان قدرت جسمی کافی در مقابل ارتکاب جرم علیه خود مقاومت کمتری نشان میدهند و بعد از ارتکاب جرم نیز ادعای آنها به سختی پذیرفته میشود، از این رو از افشای بزهدیدگی خود ابا دارند. این مشکل باعث شده است که هم در عرصه بینالمللی و هم داخلی در جهت حمایت از این دو گروه سیاست افتراقی اتخاذ شود در عرصه بینالمللی اسناد بینالمللی و در عرصه داخلی قوانین حمایتی عهدهدار این هدفند که در حقوق داخلی گاه به صورت جرمانگاری خاص و گاه به صورت وضع مجازات شدیدتر نیست به مرتکبان جرایم علیه آنها تجلی پیدا میکند موقعیت اطفال که «بزه دیدگاه آرمانی» هستند به مراتب وخیمتر موقعیت زنان است، از این رو نیازمند حمایت و مساعدتهای خاصی اند که متناسب با سن و مراحل رشد و نیازهای ویژه و فردی آنها باشد.
آنچه در این تحقیق در پی بررسی آنیم، وضعیت کودکان به عنوان بزه دیدگان بالقوهای است که یافتههای بزهدیده شناسی حمایت هر چه بیشتر از آنان را ایجاب میکند.
در این تحقیق سعی بر آن است که حداقل به چند سئوال مطرح دراین زمینه پاسخ داده شود:
سئوال اصلی آن است که چه علل و عواملی در بروز چنین رفتارهایی دخیل بوده و راهکارهای مناسب مبارزه با چنین عوامل کدامند. سئوال دیگر اینکه چه ارقام و حمایتهای کیفری از طرف قانونگار در این زمینه پیشبینی شده است و سئوال آخر اینکه پیامدهای آزار کودکان به چند صورت قابل تصور است.
کودک آزاری
هر گونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک طفل شود کودک آزاری است و دیگر اینکه عبارت است از آسیب یا تهدید سلامت جسم و روان و یاسعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئول هستند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 26 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه
در این شاخه از روان شناسی ابعاد مختلف شخصیت، جنبه های ادراکی، هیجانی، ارادی و بدنی افراد و چگونگی سازگاری فرد با محیط مورد مطالعه قرار می گیرد.
تعاریف مختلفی از شخصیت ارائه شده است که هر یک بر وجهی از شخصیت تأکید کردهاند. هیلگارد شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوههای تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین میکند» تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت «مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد میشوند» تعریف میکنند.شخصیت (Personality) از ریشه لاتین (Persona) که به معنی «نقاب و ماسک» است گرفته شده است و اشاره به ماسک و نقابی دارد که بازیگران یونان و روم قدیم بر چهره میگذاشتند و این تعبیر تلویحا به این موضوع اشاره دارد که «شخصیت هر فرد ماسکی است که او بر چهره خود میزند تا وجه تمایز (تفاوت) او از دیگران باشد». شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق میشود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله میتوان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق میشود.
نظری اجمالی به تعاریف شخصیت، نشان میدهد که تمام معانی شخصیت را نمیتوان در یک نظریه خاص یافت. برای مثال کارل راجرز شخصیت را یک خویشتن سازمان یافته دایمی میدانست که محور تمام تجربههای وجودی بود. یا گوردن آلپورت شخصیت را مجموعه عوامل درونی که تمام فعالیتهای فردی را جهت میدهد تلقی کرده است. واتسن شخصیت را مجموعه سازمان یافتهای از عادات میپنداشت و زیگموند فروید، عقیده داشت که شخصیت از نهاد(ID)، خود(Ego) و فراخود(Super ego) ساخته شده است.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1623 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 94 |
چکیده
در مهندسی سخت افزار روش مبتنی بر مولفه به طور گسترده در ساخت قطعات جدید مورد استفاده قرار گرفته است (یعنی استفاده از قطعات سخت افزاری از پیش ساخته شده ).
مهندسین سخت افزار نیاز دارند که بازدهی طراحی را با مونتاژ نمودن بلوکهای قابل استفاده مجدد از قبیل : Microprocessor ، DSP ، on chips encryption /decrepti و غیره بدست بیاید. روش مبتنی بر مولفه ، کیفیت و قابلیت اعتماد محصولاتی که هر کدام از مولفه هایش به خوبی تست شده است را افزایش می دهد .
هر چند که ، تغییر چشمگیری در تولیدات نرم افزاری وجود نداشت . هر مـحصول نرم افزاری جـدید نیاز به طـراحی داشت و برنامه نویسان کد منبع را خط به خط می نوشتند تا اینکه برنامه تمام شود . پیشرفت بزرگ توسعه نرم افزار در طول 50 سال گذشته از برنامه نویسی خط به خط با استفاده از کد ماشین تا برنامه نویسی خط به خط با استفاده از زبانهای برنامه نویسی سطح بالا صورت گرفت.
کلیدواژه : مهندسی نرم افزار، مؤلفه ، سخت افزار
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات
مقدمه .................................................................................................................................. 1
مولفه های نرم افزاری ........................................................................................................... 3
تعریف و توصیف مولفه ها .................................................................................................... 4
واسط ها .............................................................................................................................. 5
قرار دادها ............................................................................................................................ 5
مولفه ها والگوها ................................................................................................................... 6
مولفه ها و چارچوب های نرم افزاری ..................................................................................... 7
توسعه و پیاده سازی مولفه ها ................................................................................................. 9
فصل دوم: مؤلفه ها و معماری نرم افزار
نقش های معماری نرم افزار................................................................................................... 17
1- تخمین و ارزیابی............................................................................................................. 17
2- مدیریت تغییر.................................................................................................................. 19
3- معماری نر م افزار پویا..................................................................................................... 19
روند طراحی معماری نرم افزار............................................................................................... 19
تولید مولفه بر اساس معماری................................................................................................. 21
1- مولفه های ساخته شده بر حسب نیاز................................................................................. 22
2- مولفه های پیش موجود ................................................................................................... 22
2-1- مولفه های قابل استفاده مجدد....................................................................................... 23
2-2- مولفه های تجاری........................................................................................................ 24
طراحی معماری بر اساس مولفه ............................................................................................. 24
فصل سوم: تکنولوژی های موجود در مهندسی نرم افزار و مدل های مؤلفه ای مربوط به آنها
بررسی تاریخی..................................................................................................................... 28
زبان توصیف معماری ACME............................................................................................. 29
1- مدل مولفه ای Java Beans........................................................................................... 32
مدل مولفه ای COM, DCOM, MTS and COM+...................................................... 34
مدل مولفه ای CORBA..................................................................................................... 34
مدل مولفه ای NET............................................................................................................. 35
مدل مولفه ای CSGI........................................................................................................... 36
فصل چهارم: مدل های ارزیابی کیفیت اجزای نرم افزار
ضوابط چندگانه انتخاب......................................................................................................... 41
ویژگی های ارزیابی.............................................................................................................. 42
ارزیابی بر اساس برتری های داخلی قطعات........................................................................... 44
ارزیابی بر اساس برتری های بیرونی قطعات........................................................................... 46
انتخاب نهایی....................................................................................................................... 47
فصل پنجم: ادغام و ترکیب مؤلفه ها
ادغام مولفه ها....................................................................................................................... 51
از ادغام تا ترکیب................................................................................................................. 52
اسمبلی قابل پیش بینی از مولفه های قابل تایید........................................................................ 56
فناوری مولفه های قابل پیش بینی........................................................................................... 57
تحلیل مبتنی بر معماری......................................................................................................... 59
تأیید مؤلفه ها....................................................................................................................... 60
سبک های معماری و مدل های مولفه ها................................................................................. 61
فصل ششم: تحول و نگهداری در سیستم های نرم افزار مبتنی بر مؤلفه ها
انواع نگهداری نرم افزار......................................................................................................... 64
تحول نرم افزار..................................................................................................................... 65
1-تست جعبه سیاه................................................................................................................ 65
1-1-روشهای آزمون مبتنی بر گراف....................................................................................... 66
1-2-افراز هم ارزی.............................................................................................................. 66
3-1-3-تحلیل مقادیر مرزی................................................................................................... 67
1-4-آزمون آرایه های متعامد................................................................................................. 67
1-5-تست جعبه سیاه برای CBSها...................................................................................... 67
1-6- چالشهای همراه تست جعبه سیاه................................................................................... 68
2- تست جعبه سفید............................................................................................................. 69
2-1-تست مسیرهای پایه...................................................................................................... 69
2-2-تست ساختار کنترلی..................................................................................................... 70
2-3- چالشهای همراه تست جعبه سفید.................................................................................. 70
3-تست مبتنی بر UML برای CBSها................................................................................. 71
چالشهای نگهداری و تست مبتنی بر UML........................................................................... 71
1- چرا UML.................................................................................................................... 71
نتیجه گیری کلی .................................................................................................................. 73
منابع و مأخذ
منابع فارسی ........................................................................................................................ 77
منابع لاتین........................................................................................................................... 77
فهرست اشکال
شکل (1-1) چارچوب مولفه................................................................................................... 7
شکل (1-2) مدل مولفه........................................................................................................... 8
شکل (1-3) رابطه میان مفاهیم بیان شده................................................................................... 8
شکل (1-4) مدل UML مربوط به مولفه ها.......................................................................... 10
شکل (1-5) نمونه ای از توصیف واسط ها در زبان IDL......................................................... 11
شکل (1-6) مدل UML جنبه معنایی مولفه ها........................................................................ 12
شکل (1-7) نمونه ای از دیاگرام توصیف مولفه....................................................................... 12
شکل (1-8) مدل UML خصوصیات فراتابعی....................................................................... 14
شکل (2-1): روند طراحی معماری نرم افزار........................................................................... 20
شکل (2-2): انواع ترکیبات ممکن در تبدیل معماری / مؤلفه..................................................... 21
شکل (3-1): شکل مربوط به مؤلفه......................................................................................... 30
شکل (3-2): معماری سه لایه مؤلفه ها.................................................................................... 30
شکل (3-3): شکل اتصال دهنده............................................................................................. 31
شکل (3-4): لینک ارتباطی مؤلفه و اتصال دهنده..................................................................... 31
شکل (3-5): یک سیستم مجموعه ای و مؤلفه های اتصال دهنده................................................ 31
شکل (3-6): مدل مؤلفه ای جاوا............................................................................................ 32
شکل (3-7): پیاده سازی و ارتباطات اشیاء جاوا...................................................................... 33
شکل (3-8): اسمبلی مؤلفه ها................................................................................................ 33
شکل (3-9): مؤلفه کوربا...................................................................................................... 34
شکل (3-10): پیاده سازی مؤلفه کوربا.................................................................................... 35
شکل (3-11): استفاده Container....................................................................................... 35
شکل (3-12): مدل مؤلفه ای NET....................................................................................... 36
شکل (3-13): پیاده سازی مؤلفه NET.................................................................................. 36
شکل (3-14): واسط های مؤلفه............................................................................................. 37
شکل (3-15): بسته بندی مؤلفه.............................................................................................. 37
شکل (4-1): ویژگی های انتخابی........................................................................................... 43
شکل (4-2): ویژگی های انتخابی و معیارها............................................................................ 44
شکل (4-3): مثال................................................................................................................. 45
شکل (4-4): ویژگی های داخلی .......................................................................................... 46
شکل (4-5): ویژگی های بیرونی........................................................................................... 47
شکل (5-1): پروکسی فشرده سازی (توسط Alexander- Wolf)........................................ 55
شکل (5-2): فناوری مؤلفه های قابل پیش بینی....................................................................... 58
شکل (6-1): فعالیت های مربوط به نگهداری.......................................................................... 65
شکل (6-2): چارچوب تست جعبه سیاه برای CBS............................................................... 68
دسته بندی | جغرافیا |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 536 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
مقدمه
مقدار آب موجود در سیاره زمین تقریباً همواره ثابت بوده است. اگر کره زمین را از بالا بنگرید آن را به شکل کره ای آبی رنگ خواهید دید زیرا بخش اعظم سطح آن را اقیانوس ها و دریاها فراگرفته اند و وسعت خشکی ها بسیار کمتر از آبها است. ازنظر مقدار و حجم 97/2 درصد از آب های موجود در سیاره زمین در اقیانوس و دریاها انباشته شده اند و فقط 2/8 درصد از آبها به شکل رودها، یخچال ها،دریاچه ها،آب موجود در اتمسفر و آب موجود در خاک ها و آب های زیرزمینی می باشند. انسان برای انجام فعالیت های خود به آب های شیرین نیاز دارد. آب شیرین یعنی آبی که میزان نمک های آن بسیار کم باشد. آب های اقیانوس ها و دریاها شورهستند و استفاده از آن ها مستلزم تصفیه کردن است که این امر نیازمند سرمایه گذاری برای احداث تأسیسات آب شیرین کن می باشد. حجم آب های شیرین در جهان بسیار کم و فقطحدود 8/2 درصد از حجم کل آب های جهان است. مقدار زیادی از آب های شیرین جهان به شکل یخ در یخچال های قطبی و کوهستانی قراردارد. مقدار کل منابع آب شیرین نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی که موجب عقب نشینی یخچالهای طبیعی، کاهش جریان رودخانه و کوچک شدن دریاچهها شده، کاهش یافته است. بسیاری از آبخوانها (سفرههای آب زیرزمینی) که بیش از حد پمپ شدهاند به سرعت پر نمیشوند. اگر چه کل منابع آب شیرین مورد استفاده قرار نگرفته است، بسیاری آلوده، شور، نامناسب و یا غیر قابل دسترس برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی شدهاند. برای جلوگیری از یک بحران جهانی آب، کشاورزان باید برای افزایش بهرهوری برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد برای مواد غذایی تلاش کنند، در حالی که صنایع و شهرها به دنبال پیدا کردن راههایی برای استفاده بهتر از آب باشند.
دسته بندی | نمونه سوالات |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 465 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
نمونه سوال پایان ترم فولاد2 دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد مهندس توسلی
دسته بندی | نمونه سوالات |
بازدید ها | 19 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 392 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
نمونه سوال پایان ترم درس ایستایی 1 دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه استاد فاضل رسولی