دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 800 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
عنوان: دانلود پاورپوینت انگیزش و نظریه های آن
دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:44 اسلاید
این فایل در زمینه" انگیزش و نظریه های آن" بوده که در 44 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده و می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:
تعریف انگیزش
چهار نکته اساسی در تعریف انگیزش
فرآیند انگیزش
رابطه بین انگیزه ، رفتار ، هدف
شکل ساده فرآیند انگیزه
انواع نیاز ها
انواع فعالیت ها
جایگاه انگیزه ها و هدف ها (نظریه کوه یخی –بل و فرینچ)
تأثیر بالقوه انگیزش بر عملکرد (تحقیقات ویلیام جیمز)
قدرت انگیزه
انگیزه های درونی و بیرونی
نظریه ارزیابی شناخت
ارضای نیاز
ناکامی و رفتارهای غیر عقلایی ناشی از آن
نظریه های انگیزشی
نظریه های محتوایی انگیزش
سلسله مراتب نیازهای مازلو (پدر روانشناسی انسان گرایانه)
سلسله مراتب نیازهای مازلو (پدر روانشناسی انسان گرایانه)
ویژگی های افراد خودشکوفا
استثنا در نظریه مازلو
x و yمکگریگور
نظریه دو عاملی هرزبرگ
انگیزاننده ها و نگهدارنده ها از دیدگاه هرزبرگ
) آلدرفرERG نظریه نیازهای سه گانه (
پیامدهای ارضا یا ناکامی ERG
نظریه نیازهای اکتسابی مک کللند
ویژگی های موفقیت طلبان
نظریه های انگیزشی
نظریه انتظار وروم
مدل نظریه انگیزش وروم
مدل انگیزش چند متغیره پورتر -لاولر
ده فرمان برای مدیران بر اساس مضامین نظریه انتظار
نظریه برابری آدامز
نمود های رفتاری تئوری برابری
نظریه هدف گذاری لاک و لاتام
متغیرهای مداخله گر در رابطه بین هدف و عملکرد
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 17 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 943 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
عنوان: دانلود پاورپوینت انگیزش
دسته: مدیریت رفتار سازمانی
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:27 اسلاید
این فایل در زمینه" انگیزش" بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:
مقدمه
مفهوم انگیزش
چارچوب انگیزش
تئوری های انگیزش
تئوری های محتوایی
تئوریX,Y مک گریگور
الدرفر ERG تئوری
تئوری دو عاملی the two factor theory
نظریه نیازهای سه گانه ملک کللند
تئوریهای فرایندی
تئوری برابری equity theory
تئوری انتظار expectancy theory
تئوری تکامل یافته پورتر و لاولر
تئوری تعیین هدف
فنون انگیزش و کاربرد آنها در سازمان
جمع بندی
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 933 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
عنوان: دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)
دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:23 اسلاید
طراحی اسلایدهای بسیار زیبا
کتاب انتظارعدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) تالیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپ,ینت فصل اول این ;کتاب با عنوان " انتظارعدالت و عدالت در سازمان " بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:
عدالت
معانی عدل
چهار معنی یا چهار کاربرد برای کلمه عدل عبارت است از :
تصمیمات و رفتارهای مدیریت باید با رعایت حقوق موارد زیر باشد :
عدالت در سازمان
اهمیت رعایت عدالت
انواع عدالت سازمانی
عدالت توزیعی
عدالت رویه ای
تعریف عدالت رویه ای
مدلهای عدالت رویه ای
مدل ابزاری
مدل رابطه ای
عوامل شکل دهنده عدالت رویه ای
نتایج عدالت رویه ای
تشابه عدالت توزیعی و رویه ای
عدالت مراوده ای
خلاصه آثار بی عدالتی مورد انتظار برای سازمانها
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 198 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 127 |
خانواده ، کانون مهر ، محبت و تربیت ومبنای شکل گیری زندگی اجتماعی است. وبنیادی ترین و اصلی ترین شکل و جزء اجتماعی است. جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و تحقق سلامت آن مشروط به برخورداری اعضای آن از سلامت روانی است و هر جامعه ای برای تداوم و بقای خود نیاز به حفظ و بسط ارزش های خود در قالب خانواده دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در شهر کرمانشاه می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افرادیست که در سال 1393 برای بررسی و رفع تعارضات زناشویی واختلافات خانوادگی خود به دوایر مشاوره ومددکاری نیروی انتظامی درسطح شهر کرمانشاه مراجعه کرده بودند. از میان آنها تعداد 100 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ودر دسترس انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه اضطراب کتل، مقیاس افسردگی بک و پرسشنامه تعارضات زناشویی(MCQ) استفاده گردیده است . طرح پژوهش از نوع همبستگی است و برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل رگرسیون وآزمون Tاستفاده شده است. نتایج تجزیه وتحلیل یافته ها نشان داد که بین اضطراب وافسردگی با تعارضات زناشویی همبستگی مثبت معنا داری وجود دارد(P≤0/01). و افسردگی واضطراب ،تعارضات زناشویی را پیش بینی می کنند. ازنتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که تعارضات زناشویی عامل افزایش افسردگی واضطراب در بین زوجین است.
واژه های کلیدی : تعارضات زناشویی- اضطراب - افسردگی
فهرست مطالب
چکیده. 1
فصل یکم: مقدمه پژوهش
1-1 مقدمه. 3
1-2 بیان مسأله. 6
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 8
1-4 اهداف پژوهش. 11
1-4-1 هدف اصلی. 11
1-4-2 اهداف فرعی. 11
1-5 سؤالات پژوهش. 11
1-6 تعاریف اصطلاحات ومفاهیم. 12
1-6-1 تعاریف نظری. 12
1-6-2 تعاریف عملیاتی. 13
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1 پیش درآمد. 15
2-2 اضطراب. 15
2-2-1 ماهیت اختلال های اضطرابی. 16
2-2-2 اختلال وحشتزدگی. 17
2-2-3 آگورافوبی. 17
2-2-3-1 فوبی خاص. 18
2-2-3-2 فوبی اجتماعی. 18
2-2-4 اختلال اضطراب فراگیر. 18
2-2-5 اختلال وسواس فکری-عملی. 19
2-2-6 اختلال استرس حاد و استرس پس از آسیب. 20
2-2-7 نظریه های روانشناختی در مورد اضطراب. 21
2-2-7-1 نظریه های روان پویایی. 21
2-2-7-2 نظریه رفتاری. 22
2-2-7-3 نظریه فیزیولوژیک. 22
2-2-7-4 نظریه پدیدار شناختی و وجودی. 23
2-3 افسردگی. 23
2-3-1 افسردگی چیست. 26
2-3-2 حالات افسردگی. 27
2-3-3 تاریخچه افسردگی. 28
2-3-4 طبقه بندی افسردگی. 28
2-3-4-1 اختلال های خلقی یک قطبی. 28
2-3-4-2 اختلال افسردگی اساسی. 29
2-3-4-3 اختلال افسرده خویی(دیس تایمی). 29
2-3-4-4 اختلال خلق ادواری. 29
2-3-4-5 اختلال دوقطبی. 30
2-3-5 شیوع افسردگی. 32
2-3-6 افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی. 33
2-3-7 افسردگی فصلی. 33
2-3-8 تشخیص افتراقی برای افسردگی. 34
2-3-9 منظور از افسردگی حاد یا گذرا چیست. 35
2-3-10 حملات افسردگی. 36
2-3-11 ملاک های تشخیص برای انواع افسردگی. 37
2-3-12 دیدگاههای موجود در مورد افسردگی. 41
2-3-12-1 دیدگاه زیست شناختی. 41
2-3-12-2 دیدگاه روان پویشی. 41
2-3-12-3 دیدگاه رفتاری. 42
2-3-12-4 دیدگاه شناختی. 43
2-4 تعارضات زناشویی. 45
2-4-1 ابعاد تعارض. 49
2-4-2 تعارضات خانوادگی چرا؟. 50
2-4-3 مفهوم تعارض. 51
2-4-4 تعاریف تخصصی متعددی از تعارض. 52
2-4-5 تعارض زناشویی از نظر وایل. 52
2-4-6 دیدگاههای تعارض. 52
2-4-6-1 دیدگاه سنتی. 53
2-4-6-2 دیدگاه روابط انسانی. 53
2-4-6-3 دیدگاه تعاملی. 53
2-4-7 عقاید مثبت ومنفی نسبت به تعارض ازنظر ویلموت وهاکر. 53
2-4-8 هشت کارکرد مثبت تعارض از نظر ترنر. 54
2-4-9 عوامل تعارض. 54
2-4-10 زمینه های تعارضات زناشویی. 55
2-4-11 مراحل تشدید تعارض زناشویی. 56
2-5 الگوهای ارتباطی. 57
2-6تجزیه وتحلیل تعارض. 58
2-7 روش های حل تعارض . 58
2-8 سبک ها و استراتژی های حل تعارض. 59
2-9 چهار سوال اساسی در حل تعارضات. 60
2-10تأثیر اضطراب بر روابط و تعارضات زناشویی. 62
2-11 پیشینه تحقیق. 65
2-11-1 پژوهش های داخلی. 65
2-11-2 پژوهش های خارجی. 71
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 پیش درآمد. 76
3-2 روش پژوهش. 76
3-3 معرفی متغیرها. 76
3-4 جامعه آماری. 76
3-5 جامعه نمونه و روش نمونه گیری. 76
3- 6 ابزار پژوهش. 77
3-7 شیوه اجرا. 79
3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها. 79
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 پیش درآمد. 81
4-2 آمار توصیفی. 81
4-3 جداول ونمودارها. 82
4-3-1 جداول ونمودارهای فراوانی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان به پرسشنامه. 82
4-4 آماراستنباطی. 86
4-5 روش آزمون سؤالات پژوهش. 86
4-6 تجزیه وتحلیل سؤالاتپژوهش. 87
4-7 خلاصه تجزیه وتحلیل ها و آزمون، به تفکیک هر سؤال. 87
4-7-1 آزمون سؤال اول. 87
4-7-2 آزمون سؤال دوم. 89
4-7-3 آزمون سؤال سوم. 91
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 پیش درآمد. 93
5-2 بررسی سؤال ها. 93
5-3 مقایسه نتایج سؤالات باپژوهش های قبلی. 95
5-4 نتیجه گیری از نظر نگارنده. 96
5-5 محدودیتهای پژوهش. 96
5-6 پیشنهادهای پژوهشی. 97
5-6 پیشنهادهای کاربردی. 97
منابع و ماخذ. 98
پیوستها. 104
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول (2-1): فهرست نشانه های بالینی افسردگی. 31
جدول (2-2): ملاک تشخیصیDSM-IV-IR برای دوره افسردگی. 37
جدول (2-3): ملاک تشخیصیDSM-IV-IRبرای دوره مانی. 39
جدول (2-4): تفاوت های بالینی میان افسردگی وشیدایی. 40
جدول (2-5): خطاهای شناختی بک. 44
جدول (3-1): درجات وسطوح افسردگی در پرسشنامه افسردگی بک. 78
جدول (4-1): جنسیت پاسخ گویان. 82
جدول (4-2): وضعیت تأهلپاسخگویان. 82
جدول (4-3): سنپاسخگویان. 83
جدول (4-4): تحصیلاتپاسخگویان. 83
جدول (4-5): فراوانی متغیرهای افسردگی،اضطراب وتعارضات زناشویی 84
جدول (4-6): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر اضطراب وتعارضات. 88
جدول (4-7): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانT وسطح معنی داری اضطرابوتعارضات. 89
جدول (4-8): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر افسردگیوتعارضات. 90
جدول (4-9): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانTوسطح معنی داری افسردگیوتعارضات. 90
جدول (4-10): رگرسیون جهت پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب. 91
جدول (4-11):ضرایب رگرسیون مرتبط با پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب…. 91
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار (4-1): نمودار منحنی طبیعی. 87
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 126 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
عنوان: دانلود پاورپوینت آموزش منابع انسانی
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:39 اسلاید
دسته: مدیریت منابع انسانی- مدیریت منابع انسانی پیشرفته
طراحی اسلایدهای بسیار زیبا
این فایل در زمینه " آموزش منابع انسانی " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته ، ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
نگرش سیستمی در آموزش
مدل سیستم آموزش
تشخیص نیازهای آموزشی
تعیین اهداف و اولویت های آموزشی
روشهای آموزش
مراحل فرایند JIT
مشکلات آموزش ضمن کار(OJT)
آموزشهای وابسته به تشریک مساعی
آموزش تجربه شده رفتاری
اشکال معمول آموزش تجربه شده رفتاری
آموزش کلاسی و کنفرانسی
رسانه های آموزشی
آموزش/یادگیری از راه دور
ملاحظاتی که در انتخاب روشهای آموزشی باید مد نظر
ارزیابی آموزش
سطوح ارزیابی
طرحهای ارزیابی
اندازه گیری بعد از آموزش
اندازه گیری قبل و بعد از آموزش
اندازه گیری قبل و بعد از آموزش با گروه کنترل
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 239 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
عنوان: دانلود پاورپوینت آموزش و توسعه نیروی انسانی
دسته: مدیریت
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 24 اسلاید
این فایل در زمینه آموزش و توسعه نیروی انسانی بوده و شامل بخشهای زیر است:
توجیه کارکنان ( آشنا کردن افراد با سازمان ) ، فرایند آموزش ، فرایند پنج مرحله ای آموزش وتوسعه ، پنج مرحله در فرایند آموزش و توسعه ، روش های آموزش ، آموزش با هدف های ویژه ، آموزش و توسعه مدیریت، آموزش مدیریت در حین انجام وظیفه، الگو سازی رفتاری ، بهبود سازمانی ، تشکیل سازمان های یادگیرنده ، تغییر سازمانی ، فرایند ده مرحله ای برای ایجاد تغییر در سازمان
ارزیابی آموزش و توسعه کارکنان، محاسبه اثرات آموزش
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 20 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 505 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
عنوان: دانلود پاورپوینت استعاره های سازمان
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید:30 اسلاید
دسته: مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته
طراحی اسلایدهای بسیار زیبا
این فایل در زمینه " استعاره های سازمان " بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درسهای مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته، ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه ای براستعاره های سازمان
انواع استعاره های سازمان
سازمان به مثابه ماشین
محدودیت های سازمان به مثابه ماشین
سازمان به مثابه موجود زنده
نقاط قوت سازمان به مثابه موجود زنده
محدودیت های سازمان به مثابه موجود زنده
سازمان به مثابه مغز
نقاط قوت سازمان به مثابه مغز
محدودیت سازمان به مثابه مغز
سازمان به مثابه فرهنگ
نقاط قوت سازمان به مثابه فرهنگ
محدودیت سازمان به مثابه فرهنگ
سازمان به مثابه نظام سیاسی
سازمان به مثابه نظام سیاسی (سبکهای مدیریت در حالت تعارض)
نقاط قوت سازمان به مثابه نظام سیاسی
محدودیت سازمان به مثابه نظام سیاسی
سازمان به مثابه زندان روح
نقاط قوت سازمان به مثابه زندان روح
محدودیت سازمان به مثابه زندان روح
سازمان به مثابه جریان متغییر
نقاط قوت سازمان به مثابه جریان متغییر
محدودیت سازمان به مثابه جریان متغییر
سازمان به مثابه ابزار سلطه
نقاط قوت سازمان به مثابه ابزار سلطه
محدودیت سازمان به مثابه ابزار سلطه
نتیجه گیری
منابع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 654 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 197 |
هدف از انجام این پژوهش مقایسه طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم بود.برای انجام آن از روش پژوهشی علی مقایسه ای (پس رویدادی) استفاده شد.جامعه آماری کلیه افراد مبتلا به میگرن تحت درمان در کلینیک های اعصاب و روان شهر خرم آباد وهمراهان آن ها بودند که با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس تعداد50نفر از افراد مبتلا به میگرن از کلینیک صدیق شهرستان خرم آباد و50 نفر سالم از بین همراهان آنها انتخاب شدند.برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه،"طرحواره های هیجانی لیهی" و"تحریف های شناختی"، و برای پردازش داده ها از نرم افزار spss و روش های آمار توصیفی و آماراستنباطی مانند،مانوا،میانگین،انحراف استاندارد استفاده شد.یافته ها بیانگر آن بود که بیشتر زیرمقیاس های طرحواره های هیجانی وتحریف های شناختی از جمله،بی اعتمادسازی،احساس گناه،ساده انگاری هیجان،فاقد ارزشیابی،فقدان کنترل،عدم پذیرش احساسات،نشخوار فکری، اظهارگری، احساسشرم، تحریف همه یا هیچ، تعمیم مبالغه آمیز، فیلتر ذهنی، درشت بینی-ریزبینی،استدلال احساسی، باید-بهتر، با میگرن در ارتباط هستند .ولی در چندین مورد ازجمله،عدم درک،کرختی،بسیار منطقی، تداوم، هوشیاری ضعیف، بی توجهی به امرمثبت، نتیجه گیری شتابزده، برچسب زدن، شخصی سازی ارتباط معنی داری یافت نشد.
واژه های کلیدی: تحریف های شناختی ،طرحواره های هیجانی، میگرن
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1.مقدمه3
1-2.بیان مساله5
1-3.اهمیت وضرورت پژوهش9
1-4.هدف های پژوهش11
1-4-1.هدف کلی پژوهش11
1-4-2.اهداف جزیی پژوهش11
1-5.سوالات پژوهش11
1-6.فرضیه های پژوهش11
1-7.اصطلاحات وتعاریف عملیاتی12
1-7-1.تعریف میگرن12
1-7-2.تحریف شناختی12
1-7-3.طرحواره هیجانی13
1-8.خلاصه فصل13
فصل دوم:گستره نظری موضوع وسوابق پژوهش
بخش اول:ادبیات وگستره نظری15
2-1.مقدمه15
2-2.ادبیات وگستره نظری میگرن15
2-2-1.تاریخچه15
2-2-2.تعریف میگرن16
2-2-3.علل میگرن17
2-2-4.انواع میگرن17
2-2-4-1.میگرن با پیش درآمد 18
2-2-4-2.میگرن بدون پیش درآمد19
2-2-4-3.انواع دیگر میگرن 19
2-2-5.پاتوژنز21
2-2-6.تشخیص بیماری22
2-2-7.تشخیص های افتراقی میگرن23
2-2-8.فرضیه های مرتبط با میگرن24
2-2-8-1.فرضیه عروقی میگرن24
2-2-8-2.فرضیه عصبی میگرن25
2-2-9.سیستم عروقی تری ژمینال در میگرن25
2-2-10.هیدروکسی تریپتامین در میگرن26
2-2-11.دوپامین در میگرن26
2-2-12.دستگاه عصبی سمپاتیک در میگرن27
2-2-13.یافته های بالینی27
2-2-14.میگرن همراه با اورا (میگرن کلاسیک28
2-2-15.میگرن قاعده ای (بازیلار28
2-2-16.درمان میگرن29
2-2-17.درمان پیشگیرانه میگرن32
2-2-18.جامعه و فرهنگ33
2-2-19.جنبههای محیطی34
2-2-20.سبک زندگی34
2-2-21.خصوصیات روانشناختی میگرن34
2-3. ادبیات و گسترهی نظری تحریف های شناختی35
2-3-1.تعریف شناخت35
2-3-2.روانشناسی شناختی35
2-3-3.افکار خودآیند36
2-3-4.موضع فلسفی کلی در زمینه شناخت36
2-3-5.مدلABC الیس37
2-3-6.تناوبگرایی تعبیری37
2-3-7.مدل شتاختی بک38
2-3-8.مدل بک از دو بخش تشکیل شده است38
2-3-9.نظریه آسیب شناسی روانی رفتار در مانی عقلانی-هیجانی 40
2-3-10.رایج ترین عقاید غیر منطقی41
2-3-11.ده خطای شناختی از نظر آلبرت الیس44
2-4.ادبیات و گسترهی نظری طرحواره های هیجانی53
2-4-1.تعریف هیجان ومولفه های آن53
2-4-2.هیجان و نظریه های هیجان53
2-4-3.اجزای هیجان54
2-4-4.تاریخچه هیجان54
2-4-5.نظریههای هیجان 55
2-4-5-1.نظریه جیمز – لانگه55
2-4-5-2.نظریه ارزیابانه55
2-4-5-3.نظریه رفتارگرایی55
2-4-5-4.نظریه بازخوراند چهره55
2-4-6.وظایف هیجانها 55
2-4-7.فیزیولوژی هیجانها56
2-4-8.جنبه های مختلف هیجان در روانشناسی56
2-4-9.ماهیت هیجان56
2-4-10.واکنش های فیزیولوژیک هیجان58
2-4-11.ابزارهای مطالعه ی هیجان58
2-4-12.انواع واکنش های هیجانی59
2-4-13.عملکرد ذهن در هیجان62
2-4-14.اساس عصبی هیجان64
2-4-15.نظریه های مربوط به هیجان65
2-4-16.نتیجه هیجان67
2-4-17.هیجان و سلامت69
2-4-18.مغز هیجانی71
2-4-19.به کار بردن درست هیجان ها 73
2-4-20تعریف هیجان خواهی73
2-4-21.نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن74
2-4-22.ویژگی های افراد هیجان خواه75
2-4-23.نتیجه گیری78
2-4-24. مفهوم طرحواره79
2-4-25.طرحواره های هیجانی79
2-4-26. درمان هیجان محور لسلی گرینبرگ80
2-4-27.مدل طرحواره درمانی هیجانی لیهی81
2-4-28.دستیابی به هیجان ها83
2-4-29.شناسایی طرحواره های هیجانی84
2-4-30.تعریف طرحواره های هیجانی 84
2-4-31.انواع طرحواره های هیجانی85
2-5.بخش دوم:سوابق پژوهشی91
2-5-1.سوابق پژوهشی خارج از ایران91
2-5-2.سوابق پژوهشی داخل ایران92
2-6.خلاصه فصل96
فصل سوم:روش اجرای پژوهش
3-1.مقدمه98
3-2.خصوصیات طرح پژوهش98
3-3.جامعه آماری مورد مطالعه99
3-4.روش نمونه گیری وحجم نمونه99
3-5.ابزارهای اندازه گیری99
3-5-1.پرسشنامه تحریف های شناختی99
3-5-2..مقیاس طرحواره های هیجانی لیهی102
3-6.فرایند اجرای پژوهش105
3-7.روش پردازش و تحلیل اطلاعات106
3-8.خلاصه فصل 107
فصل چهارم:ارایه نتایج کمی،پردازش وتحلیل داده ها
4-1) مقدمه109
4-2) ازمون فرضیه اول پژوهش109
4-3.آزمون فرضیه دوم پژوهش129
4-4.خلاصه فصل چهارم144
فصل پنجم:بحث ،تحلیل،نتیجه گیری
5-1.مقدمه 146
5-2.بررسی یافته های پژوهش وارتباط آنها با نتایج مطالعات قبلی 146
5-3.جمع بندی ونتیجه گیری از یافته های پژوهش148
5-4.محدودیت های تحقیق149
5-5.پیشنهادهای پژوهش150
5-5-1.پیشنهادهای پژوهشی150
5-5-2.پیشنهادهای اجرایی150
5-6.خلاصه فصل151
فهرست منابع 152
پیوست ها 158
چکیده انگلیسی176
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 3-1؛ زیرمقیاس ها وسوالات مربوط به آنها درپرسشنامه تحریف شناختی 100
جدول 3-2؛ میانگین وانحراف استاندارد شاخص های مربوط به ازمون تحریف شناختی 101
جدول3-3؛ نمره میانگین وانحراف استاندارد تحریف های شناختی درجنسیت 102
جدول3-4؛ ضریب پایایی102
جدول3-5؛ زیرمقیاس ها وسوالات مربوطه در پرسشنامه طرحواره های هیجانی 103
جدول 4-1؛ ماتریکس کواریانس برای فرضیه اول110
جدول 4-2؛آزمون معنی داری تحلیل واریانس چندراهه110
جدول 4-3؛ تفاوت بینگروهی میانگین بیاعتمادسازی در بین شرکتکنندههای مبتلا وسالم111
جدول 4-4؛ تفاوت بینگروهی میانگین عدم درک در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 113
جدول 4-5؛ تفاوت بینگروهی میانگین احساس گناه در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 114
جدول 4-6؛ تفاوت بینگروهی میانگین ساده انگاری هیجان در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم115
جدول 4-7؛ تفاوت بینگروهی میانگین فاقد ارزشیابی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم117
جدول 4-8؛ تفاوت بینگروهی میانگین فقدان کنترل در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم118
جدول 4-9؛ تفاوت بینگروهی میانگین کرختی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 119
جدول 4-10؛ تفاوت بینگروهی میانگین بسیار منطقی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم121
جدول 4-11؛ تفاوت بینگروهی میانگین تداوم در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 122
جدول 4-12؛ تفاوت بینگروهی میانگین هوشیاری ضعیف در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم123
جدول 4-13؛ تفاوت بینگروهی میانگین عدم پذیرش احساسات در بین شرکتکنندههای مبتلا و
سالم 125
جدول 4-14؛ تفاوت بینگروهی میانگین نشخوارفکری در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم126
جدول 4-15؛ تفاوت بینگروهی میانگین اظهارگری در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 127
جدول 4-16؛ تفاوت بینگروهی میانگین احساس شرم در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 129
جدول4-17؛ماتریکس کواریانس فرضیه دوم130
جدول 4-18؛ آزمون معنی داری تحلیل واریانس چندراهه130
جدول 4-19؛ تفاوت بینگروهی میانگین تحریف همه یاهیچ در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم131
جدول 4-20؛ تفاوت بینگروهی میانگین تعمیم مبالغه امیز در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم133
جدول 4-21؛ تفاوت بینگروهی میانگین فیلترذهنی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 134
جدول 4-22؛ تفاوت بینگروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت در بین شرکتکنندههای مبتلا و
سالم 135
جدول 4-23؛ تفاوت بینگروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم137
جدول 4-24؛ تفاوت بینگروهی میانگین درشت بینی و ریزبینی در بین شرکتکنندههای مبتلا وسالم138
جدول 4-25؛ تفاوت بینگروهی میانگین استدلال احساسی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم139
جدول 4-26؛ تفاوت بینگروهی میانگین باید بهتر در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 141
جدول 4-27؛ تفاوت بینگروهی میانگین برچسب زدن در بین شرکتکنندههای مبتلا وسالم 142
جدول 4-28؛ تفاوت بینگروهی میانگین شخصی سازی در بین شرکتکنندههای مبتلا و سالم 143
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار4-1: تفاوت بینگروهی میانگین بیاعتمادسازی111
نمودار4-2: تفاوت بینگروهی میانگین عدم درک112
نمودار4-3: تفاوت بینگروهی میانگین احساس گناه114
نمودار4-4: تفاوت بینگروهی میانگین ساده انگاری هیجان. 115
نمودار4-5: تفاوت بینگروهی میانگین فاقد ارزشیابی116
نمودار4-6: تفاوت بینگروهی میانگین فقدان کنترل118
نمودار4-7: تفاوت بینگروهی میانگین کرختی119
نمودار4-8: تفاوت بینگروهی میانگین بسیار منطقی120
نمودار4-9: تفاوت بینگروهی میانگین تداوم122
نمودار4-10: تفاوت بینگروهی میانگین هوشیاری ضعیف123
نمودار4-11: تفاوت بینگروهی میانگین عدم پذیرش احساسات124
نمودار4-12: تفاوت بینگروهی میانگین نشخوارفکری126
نمودار4-13: تفاوت بینگروهی میانگین اظهارگری127
نمودار4-14: تفاوت بینگروهی میانگین احساس شرم128
نمودار4-15: تفاوت بینگروهی میانگین تحریف همه یاهیچ... 131
نمودار4-16: تفاوت بینگروهی میانگین تعمیم مبالغه امیز132
نمودار4-17: تفاوت بینگروهی میانگین فیلترذهنی134
نمودار4-18: تفاوت بینگروهی میانگین بی توجهی به امر مثبت 135
نمودار4-19: تفاوت بینگروهی میانگین نتیجه گیری شتابزده 136
نمودار4-20: تفاوت بینگروهی میانگین درشت بینی و ریزبینی 138
نمودار4-21: تفاوت بینگروهی میانگین استدلال احساسی139
نمودار4-22: تفاوت بینگروهی میانگین باید بهتر140
نمودار4-23: تفاوت بینگروهی میانگین برچسب زدن142
نمودار4-24: تفاوت بینگروهی میانگین شخصی سازی143
دسته بندی | شیمی |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
*مقاله روشی برای محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی*
روشی ساده برای محاسبه
به منظور تسهیل محاسبه خمیدگی شاخه های مس هادی فرمول (1) به صورت زیر نوشته می شود :
جدول 1 مقادیر را برای طول پلهای مختلف از 1 تا 50 فوت ارائه می نماید . شرح پارامترهای موجود در معادله 2 به صورزت زیر است:
:خمیدگی یا انحنای شاخه بر حسب اینچ (INCH)
L: طول پل بر حسب اینچ (INCH)
I: همان اینرسی مقطع بر حسب
W:
E:
با توجه به مقادیر فوق هنگامی که L بر حسب فوت بیان می شود رابطه 2 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
به منظور تعیین انحنا بر حسب INCH در هادی هایی که نظیر تیره ساده مهار شده اند صرفا تقسیم فاکتور برای پل مناسب (نظیر جدول 1) توسط همان اینرسی مقطع هادی و ضرب آن وزن هادی بر حسب پوند لازم است . حداکثر انحنای یک میله هادی افقی با یک سر مهار شده0.4.5 است که بوسیله روشی محاسبه فوق بدست آمده است . اگر هر دو انتهای میله مهار شوند میزان انحنا به 0.2 برابر کاهش می یابد.
به عنوان مثال برای یک پل 10 فوتی از جدول 1 داریم :با در نظر گرفتن یک هادی مس 10 فوتی که از هر دو انتها مهار گردیده وزن کل این هادی در هر فوت طول آن 2 پوند (1B) است بنابر این حداکثر انحنا عبارت است از اگر هادی از یک انتها مهار گردد :
همان اینرسی مقاطع مسی به صورت میله توپر و لوله در جدول 5.،6،7 صفحات 161-158 ارائه شده اند اطلاعات مربوط دیگر سایز ها که جداول ارائه نشده اند از طریق فرمولهای فوق به سادگی قابل محاسبه می باشد.
فرکانس طبیعی
فرکانس طبیعی یک میله که از دو سر مهار شده است از رابطه زیر بدست می آید :اگر هر دو انتها به صورت افقی مهار شده باشند رابطه فوق به صورت زیر ارائه می گردد : از آنجا که میزان انحنای میله دو سر گیر 0.2 برابر مقدار مربوط به میله دو سر آزاد می باشد فرکانس طبیعی آن با مهار کردن دو سر میله 2.275 برابر افزایش می یابد . در واقع با مهار کردن یک سر میله فرکانس طبیعی صرفا 50 درصد بیشتر می شود . این پارامتر نقش مهمی در طراحی خواهد داشت .
بار ناشی از باد و یخ
در بحث بار گذاری یک هادی با جهت کار برد در فضای آزاد نه تنها وزن خود هادی باید مورد توجه باشد بلکه وزن پوشش یخی که ممکن است در زمستان روی آن وجود داشته باشد و همچنین فشار باد باید لحاظ شوند . در برخی کشورها حداکثر بار بر اساس وجود پوشش یخ به ضخالمت همزمان با فشار باد همزمان 8 پوند بر فوت مربع (( متناظر با سرعت باد حدود 50 مایل بر ساعت (M.P.H) محاسبه می گردد.
وزن یخ موجود روی هادی با سبار به ازای هر فوت طول هادی بر حسب پوند از رابطه زیر بدست می آید :
دسته بندی | ریاضی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
*تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف*
وسایل لازم:
1-دستگاه پرسنلی
2-گیره مخصوص گرفتن الیاف
3-شانه مخصوص موازی کردن و مستقیم الیاف
4-کاردک مخصوص دیدن الیاف
دستگاه پرسنلی بر اساس نرخ ثابت ازدیاد نیرو(C.R.L) کار می کند. این آزمایش را برای یک نوع پنبه 6 دفعه تکرار کرده اختلاف بین نیروهای پارگی نباید بیس از 0.8 پوند باشد.
تعیین نمره نیمچه نخ و فتیله:
دو نوع دستگاه در این زمینه وجود دارد:
1-Roving Reel دستی
2-Roving Reel برقی
در دستگاه دستی محیط چرخش درام یک یارد می باشد و تعداد یادرها از روی شمارنده دستگاه خوانده می شود. دستگاه برقی با دو سیستم متریک و انگلیسی کار میکند. متراژ نمونه را ابتدا توسط کنترل دستگاه تنظیم نموده سپس نمونه را در پشت دستگاه قرار داده و متراژ معین نمونه را از دستگاه می گیریم.
در صورتی که نمونه های یک یاردی تهیه کنیم نمره فتیله بر حسب grain/yard بدست می آید و در صورتی که طول نمونه ها 12 یارد باشد نمره نیمچه نخ بر حسب هنک بیان می شود.
در انتها می توان میانگین، انحراف معیار و ضریب تغییرات نمره ها را بدست آورد.
دستگاه صفحه سیاه(اوستر چشمی)
جهت بررسی عیوب ظاهری نخ تولید شده و مقایسه با نمونه های استاندارد از این دستگاه استفاده می شود.
نخ پس از عبور از راهنماهای نخ از بین ناحیه کشش دهنده و مکانیزم ترادرس عبور می کند و روی صفحه مشکی قرار می گیرد و سپس سرعت را که بین
25rpm-250rpm است را تنظیم می کنیم. نمونه های مورد آزمایش را می توان با چندین صفحه مشکی انجام داد تا در انتها با یکدیگر مقایسه گردند.
نمره نخ معمولاً بصورت جرم در واحد طول یا طول در واحد جرم نخ بیان می شود. نمره گذاری در دو سیستم مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد. جهت تعیین نمره چند نمونه از نخ مورد نظر را بوسیله دستگاه کلاف پیچ با متراژ معین از روی بوبین و یا ماسوره برداشته و با دقت یک صدم آنها را وزن می کنیم و با جایگذاری در روابط نمره بر حسب سیستم دلخواه نعیین می کنیم. بطور معمول 10 نمونه را در نظر میگیرند و میانگین آنها نمره نهائی است.